۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۲۰۶۲ ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ دسته: تولید گندم، کشاورزی
۰

دولت مصر طی دو سال گذشته به منظور جلوگیری از هدررفت منابع ارزی و حمایت از کشاورزان، گندم های تولیدی آنان را خریداری کرده است. وزارت تدارکات و تجارت داخلی مصر پیش بینی کرده است در سال زراعی جاری، حدود ۴ میلیون تن گندم از کشاورزان داخلی خریداری خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد مقامات دولتی مصر به عنوان یکی از خریداران بزرگ گندم در جهان قصد دارند تا با حمایت از تولید داخلی، بخش بیشتری از نیاز مصرفی را با خرید از کشاورزان داخلی تأمین نمایند.

وزارت تدارکات و تجارت داخلی مصر پیش بینی کرده است در سال زراعی جاری، حدود ۴ میلیون تن گندم از کشاورزان داخلی خریداری خواهد کرد. این درحالیست که در سال گذشته با خرید ۳.۶ میلیون تن گندم از کشاورزان داخلی، از هدررفت منابع ارزی در مصر جلوگیری شد.

دولت مصر در سال گذشته خبر خرید گندم تولید شده توسط کشاورزان این کشور را در بازه فروردین تا اواسط تیرماه سال جاری اعلام کرده بود. در همین راستا در سال زراعی جاری تا به حال در حدود ۱۹۰ هزار تن از کشاورزان گندم کار این کشور خریداری کرده است.

دولت مصر گندم تولید شده توسط کشاورزان این کشور را هفته گذشته برای هر ۱۵۰ کیلوگرم به میزان ۳۲ الی ۳۴ دلار خریداری کرده است.

منبع: egypttoday



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.