۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۱۲۰۱ ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ دسته: کشاورزی
۰

دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه ضمن ابراز خرسندی از افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش میزان واردات طی ۴ سال گذشته، از افزایش حمایت دولت از این بخش خبر داد.

به گزارش مسیر اقتصاد دیمیتری مدودف نخست وزیر ضمن اعلام افزایش صادرات کشاورزی روسیه در سال گذشته گفت: به موفقیت های بخش کشاورزی روسیه افتخار می کنیم.

طبق اعلام مدودف تولیدات کشاورزی سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. یکی از نتایج افزایش میزان تولید، کاهش وابستگی روسیه به واردات محصولات غذایی بوده است.

مدودف این میزان رشد محصولات کشاورزی در شش سال اخیر را مرهون حمایت ۱۸.۶۲ میلیارد دلاری دولت فدرال روسیه از بخش کشاورزی دانست.

وی علاوه بر حمایت های مالی از کشاورزان، تعیین سیاست های تعرفه ای مناسب را نیز از جمله حمایت های موفق دولت در زمینه افزایش تولید محصولات کشاورزی اعلام کرد. نخست وزیر روسیه یکی دیگر از برنامه های حمایتی دولت روسیه را ایجاد شبکه ای از مراکز عمده فروشی محصولات در بنادر این کشور عنوان کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز ماه گذشته ضمن اعلام افزایش ۱۶ برابری صادرات محصولات کشاورزی روسیه از سال ۲۰۰۰، گفت: روسیه در صادرات گندم نیز به یکی از رهبران جهانی تبدیل شده است. بنابر آمار منتشر شده، سهم روسیه در بازار صادراتی گندم از اوایل دهه ۲۰۰۰ تا به امروز از ۴ به ۱۶ درصد افزایش یافته است.

حمایت هوشمندانه دولت روسیه صادرات گندم را افزایش می دهد

رئیس جمهور روسیه به تازگی اعلام کرده است: دولت روسیه برای رونق بهتر تولیدات کشاورزی، قصد دارند از افزایش صادرات حمایت نماید. برای این منظور دولت قصد دارد زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش ظرفیت صادراتی محصولات کشاورزی نظیر شبکه راه آهن، بندرگاه ها و پایانه های ذخیره سازی را توسعه دهد.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.