۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۰۳۷۶ ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ دسته: اقتصادِ محور مقاومت، تجارت و دیپلماسی
۰

به گفته وزیر انرژی روسیه فعالیت های شرکت های روسی در توسعه زیرساخت های بخش انرژی سوریه آغاز شده است. بر اساس توافقات دو کشور فرآیندهای بازسازی، نوسازی و ساخت تأسیسات بخش انرژی سوریه و عملیات استخراج و توسعه نفت و گاز در بخش های زمینی و دریایی این کشور به شرکت های روسی واگذار شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد الکساندر نوآک، وزیر انرژی کشور روسیه از آغاز به کار شرکت های روسی در توسعه زیرساخت های بخش انرژی کشور سوریه خبر داد.

بر اساس گفته های آقای نوآک تعدادی از اجرای پروژه های مورد توافق هم اکنون آغاز شده است و دو کشور در حال مذاکره برای نهایی کردن توافقات جدید در این زمینه هستند.

در اوایل سال جاری میلادی دو کشور روسیه و سوریه توافقات گسترده ای در زمینه همکاری در بخش های انرژی و دیگر بخش های اقتصادی منعقد کردند. بر اساس این توافقات کشور روسیه همکاری گسترده ای در روند بازسازی زیرساخت های سوریه خواهد داشت.

به طور خاص فرآیندهای بازسازی، نوسازی و ساخت تأسیسات بخش انرژی سوریه به طور کامل به شرکت های روسی واگذار شده است. علاوه بر این عملیات استخراج و توسعه نفت و گاز در بخش های زمینی و دریایی کشور سوریه نیز به روسیه واگذار شده است.

کشور سوریه بعد از پایان جنگ داخلی، از بسیاری از شرکت های روسی در زمینه اجرای پروژه های بازسازی دعوت به عمل آورده است. شرکت های گازپروم و لوک اویل روسیه سهم مهمی در خصوص بازسازی بخش انرژی سوریه دارند و از شرکت های پیشرو روسیه در این زمینه محسوب می شوند.

یکی از اقدامات مهم روسیه در بازسازی زیرساخت های بخش انرژی سوریه، به روزرسانی و ساخت یک پالایشگاه بزرگ در این کشور با همکاری کشورهای ایران و ونزوئلا است.

روسیه در زمینه تسهیل روابط تجاری نیز توافقاتی با کشور سوریه منعقد نموده است. تسهیل در فرآیند حمل و نقل مستقیم کالا بین دو کشور یکی از مواردی است که در این زمینه مورد توافق دو کشور قرار گرفته است.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.