۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۰۳۷۱ ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۰

کشور عربستان از مقامات آمریکایی درخواست کرده است این کشور در برنامه بلندپروازانه ساخت ۱۶ رآکتور هسته ای در ۲۵ سال آینده مشارکت داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد عربستان به تازگی برنامه بلندپروازانه ای در زمینه تولید انرژی های غیرفسیلی در دستور کار قرار داده است.

یکی از مهم ترین بخش های این برنامه، ساخت گسترده نیروگاه های هسته ای و تولید برق از انرژی هسته ای است. در این راستا عربستان قصد دارد بیش از ۱۶ رآکتور هسته ای طی ۲۵ سال آتی بسازد.

در همین راستا عربستان در تلاش است تا رضایت مقامات آمریکایی را برای همکاری در برنامه توسعه صنعت هسته ای بدست آورد.

شرکت های آمریکایی تا به حال با کشورهای متعددی در زمینه برنامه هسته ای همکاری داشته اند، اما تا به حال در هیچ کدام یکی از این موارد فرآیند غنی سازی در داخل کشورهای طرف همکاری انجام نگرفته است.

با اینحال کشور عربستان در تلاش است با جلب رضایت مقامات آمریکایی بخش غنی سازی اورانیوم را نیز در داخل کشور خود اجرایی نماید.

برای این منظور کشور عربستان با بسیاری از شرکت های لابی گر در مجلس آمریکا وارد مذاکره شده است تا از این طریق مقامات آمریکایی را به همکاری با برنامه هسته ای خود مجاب نماید. این کشور تعدادی از مقامات دولتی سابق آمریکا را با مبالغ گزاف استخدام کرده است تا از نظرات آن ها برای پیشبرد برنامه خود استفاده نماید.

از طرف دیگر مقامات آمریکایی نیز قصد دارند از مشارکت عربستان با کشورهای روسیه و چین در برنامه هسته ای جلوگیری نمایند و ابتکار عمل را در این پروژه سعودی ها به دست بگیرند.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.