۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۰۱۸۲ ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ دسته: کشاورزی
۰

در آستانه شروع فصل بهار، نخست وزیر چین با اشاره به برنامه های دولت در بخش کشاورزی، افزایش تولیدات و تامین امنیت غذایی را مهم ترین هدف دولت در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت چین به منظور بهبود کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و افزایش رقابت در تولید محصولات کشاورزی برنامه های ویژه ای را با رسیدن فصل بهار اجرا خواهد کرد.

این برنامه در دستورکار ویژه ی جلسه ی ملی کشاورزی چین قرار گرفته است و قرار است توسط تمامی ارکان دولتی فعال در بخش کشاورزی چین با رسیدن فصل بهار اجرایی شود.

در این راستا دولت چین قصد دارد از طریق توسعه و یکپارچه سازی بخش های صنعتی و خدماتی حوزه کشاورزی در مناطق روستایی، مدل رشد و توسعه بخش کشاورزی را به الگویی برای سایر بخش ها تبدیل نماید.

برنامه ریزی ویژه دولت چین برای بهبود وضعیت بخش کشاورزی

به همین منظور طی روزهای اخیر نخست وزیر چین از مسئولین حوزه کشاورزی این کشور درخواست کرد تا در جهت بهبود کیفیت محصولات و رقابتی شدن تولید محصولات کشاورزی برنامه ریزی ویژه دولت را اجرایی کنند.

نخست وزیر چین به تمام ارکان دولتی فعال در بخش کشاورزی دستور داد تا با تمام ظرفیت خود در رونق بخش کشاورزی مشارکت نمایند و همچنین بر سلامت محصولات کشاورزی و دامی توجه ویژه داشته باشند.

دولت چین برای افزایش رقابت در تولید محصولات کشاورزی قصد دارد تا درآمد کشاورزان را بهبود بخشد و ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی را در مناطق روستایی افزایش دهد.

تامین امنیت غذایی مهم ترین برنامه دولت چین در بخش کشاورزی

گفتنی است به تازگی نخست وزیر چین تامین امنیت غذایی را مهم ترین برنامه دولت چین در بخش کشاورزی دانسته و اعلام کرد: مردم مناطق روستایی و کشاورزان نقش مهمی در تحقق این هدف دارند.

دولت چین به منظور حفظ سرمایه های مالی روستائیان و کشاورزان نیز برنامه ویژه ای در دستور کار قرار داده است.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.