۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۵۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ دسته: تجارت و دیپلماسی، چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

عزیزنژاد در نشست تخصصی چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: با اجرای قوانین بین المللی بانکی نمی توان اعتماد بانک های غربی را به دست آورد.

به گزارش مسیر اقتصاد در نشست مسیر برطرف کردن تنگناهای ارزی و انتقال وجوه تولیدکنندگان که در چهارمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی برگزار شد، آقای جمیلی رئیس انجمن صادرکنندگان نمونه و دکتر عزیزنژاد از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. در ابتدای این نشست دو مقاله سیاستی برای مقابله با تحریم دلار ارائه شد.

در ادامه نشست جمیلی با بیان اینکه دلیل اصلی مشکلات معاملات ارزی فقدان اعتماد بانک های  بزرگ خارجی است، گفت: به همین خاطر باید اصلاحات ساختاری در زمینه همکاری با بانک های خارجی انجام شود.

وی افزود: برای اعتماد سازی باید قوانین بین‌المللی بانکی توسط بانک مرکزی رعایت شود.

عزیز نژاد در ادامه نشست اظهار کرد: امکان اعتمادسازی با بانک های خارجی وجود ندارد و دلیل این موضوع نگاه طرف های خارجی به بحث اعتمادسازی است.

وی افزود: بانک های خارجی اعتمادسازی را در عدم حمایت ایران از گروه های آزادی بخش می دانند و به همین دلیل است که گفته می شود اعتماد سازی به معنای تغییر ایدئولژی جمهوری اسلامی ایران است.

عزیز نژاد در انتهای این نشست گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه تولید عدم وجود شفافیت در بین بانک داخلی است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.