۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۳۱۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ دسته: تولید
۰

دولت هند باهدف نظم بخشی به اقدامات و حمایت های دولتی، سیاست صنعتی جدیدی تدوین کرده است که از ماه آینده اجرایی خواهد شد. معرفی بخش های صنعتی با اولویت، ایجاد فضای رقابتی در صنایع داخلی، بهبود مهارت های نیروی کار و بهبود سطح مقیاس و فناری های تولیدی محورهای اصلی سیاست صنعتی جدید هند است.

به گزارش مسیر اقتصاد سورش پرابهو، وزیر تجارت و صنعت کشور هند اعلام کرد که این کشور پیشنویس یک سیاست صنعتی جدید را تهیه کرده است که از ماه آینده اجرایی خواهد شد.

وزارت تجارت و صنعت هند اعلام کرده است پیش از نهایی شدن این پیشنویس، در طول هفته های آتی جلساتی را به منظور اخذ نظرات کارشناسی فعالین کسب و کار این کشور ترتیب خواهد داد.

سیاست صنعتی کشور هند پیش از این در سال ۱۹۹۱ میلادی تصویب شده بود و از آن زمان تا به حال در دستور کار قرار داشت. با اینحال دولت هند سیاست صنعتی جدید خود تغییراتی قابل توجه را در قانون قبلی ایجاد کرده است.

به گفته مقامات دولتی هند، هدف از تصویب سیاست صنعتی جدید در نظر گرفتن شرایط فعلی و اولویت دادن به ایجاد فرصت های شغلی گسترده برای جمعیت جوان و نیروی کار پرشمار این کشور است. در این سیاست صنعتی جدید هند جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار در طول دو دهه آتی نیز در نظر گرفته شده است.

ایجاد فضای رقابتی در بین صنایع داخلی هند، بهبود توان و مهارت های نیروی کار و همچنین بهبود سطح مقیاس و فناری های تولیدی در صنایع داخلی از دیگر محورهای اصلی سیاست صنعتی کشور هند عنوان شده است.

علاوه بر این در سیاست صنعتی جدید هند برخی صنایع به عنوان اولویت های اصلی این کشور در نظر گرفته شده اند و تلاش شده است تا حمایت ها و سیاست ها در این حوزه ها متمرکز شود.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.