۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۸۴۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ دسته: تجارت و دیپلماسی، سازمان تجارت جهانی
۰

آمریکا به تازگی شرکت های روسی جدیدی را به لیست تحریم های خود اضافه کرده است. این تحریم ها با قوانین سازمان تجارت جهانی همخوانی ندارد، اما سازمان تجارت جهانی نمی تواند از قانون شکنی آمریکا جلوگیری نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد رئیس شرکت «ماشین‌های قدرت» که شرکتی روس و فعال در حوزه‌ی مهندسی انرژی است، ورود این شرکت به فهرست تحریم های آمریکا علیه روسیه را غیرقانونی می داند. این شرکت معتقد است این اقدام آمریکا با مقررات سازمان تجارت جهانی تناقض دارد.

افزایش فهرست تحریمی‌های آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا به تازگی اشخاص و شرکت های روس دیگری را به فهرست تحریمی‌های خود در ارتباط با بحران اوکراین افزوده است. این فهرست شامل افرادی است که گفته می شود در ارائه توربین های زیمنس به کریمه نقش داشته‌اند. شبه جزیره کریمه پس از جدا شدن از اوکراین و پیوستن به روسیه در سال ۲۰۱۴، تحت تحریم های کشورهای غربی قرار گرفت.

از جمله شرکت های متهم به کار در کریمه، شرکت ماشین‌های قدرت است که با زیمنس آلمان در تولید توربین همکاری می‌کند. آمریکا این شرکت را همچون شرکت مهندسی «تکنوپروم اکسپورت» که در حال ساخت دو نیروگاه برق در کریمه است، تحریم نموده است.

تحریم‌های آمریکا غیرقانونی و برخلاف قواعد WTO است

به گفته این شرکت: «تحریم های آمریکا علیه ما غیر قانونی است و با مقررات سازمان تجارت جهانی تناقض دارد. هردو کشور آمریکا و روسیه عضو سازمان تجارت جهانی هستند و بنابراین مکلف به رعایت قوانین این سازمان در قبال یکدیگرند. دلایل اعلام شده برای اعمال این تحریم ها، غیرمنطقی و کاملا بر خلاف واقعیت هستند.»

شرکت ماشین‌های قدرت متهم به ایفای نقش در قرارداد بین شرکت توربین های گازی زیمنس و تکنوپروم اکسپورت برای تامین توربین های گاز شده است، اما تمام اتهامات را رد کرده است.

گفتنی است زیمنس علی رغم شرکت در این قرارداد تحریم نشده است. این مسئله می‌تواند دلیلی بر متناقض و غیر منطقی بودن اتهامات آمریکا باشد. عملکرد سازمان تجارت جهانی در زمان‌های وقوع تنش بین اعضا نشان می‌دهد این سازمان نمی‌تواند از منافع کشورهای عضو مقابل قدرت های غربی دفاع کند.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.