۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۷۱۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ دسته: تجارت و دیپلماسی، سازمان تجارت جهانی
۰

امارات با وجود طرح شکایت در سازمان تجارت جهانی علیه پاکستان، به طور رسمی و با ارسال نامه ای از این کشور درخواست کرده که دو کشور، مشکل تجاری را با مذاکرات دوجانبه مرتفع نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد امارات به تازگی در سازمان تجارت جهانی شکایتی را علیه پاکستان مطرح نموده است. این شکایت به دلیل وضع تعرفه ضد دامپینگ کشور پاکستان بر واردات محصولات پلاستیکی مورد استفاده در بسته بندی کالاها، از سوی امارات مطرح شده است.

کشور پاکستان از سال ۲۰۱۳ میلادی تعرفه ضد دامپینگ بر واردات این محصولات از ۴ کشور چین، عربستان، عمان و امارات وضع نموده است. پاکستان در سال ۲۰۱۶ نیز وضع این تعرفه ضد دامپینگ را تمدید نموده است.

دلیل وضع این تعرفه ضد دامپینگ از سوی پاکستان حمایت دولت ها از تولیدکنندگان داخلی به منظور کاهش قیمت محصولات صادراتی به این کشور عنوان شده است.

امارات معتقد است وضع تعرفه ضد دامپینگ پاکستان برخلاف قواعد تجارت جهانی است و لازم است این کشور هرچه سریعتر اعمال این تعرفه را متوقف نماید.

با اینحال سالم سعید ناصر الزعابی، نماینده امارات در سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است که این کشور علاقمند است این مشکل تجاری با کشور پاکستان به صورت دوجانبه رفع شود. از این رو نماینده امارات در سازمان تجارت جهانی با ارسال نامه ای رسمی از کشور پاکستان درخواست کرده است زمانی را برای مذاکره بر سر این مشکل تجاری تعیین نماید.

در صورتی که دو کشور نتوانند ظرف مدت ۶۰ روز مشکل خود را به صورت دوجانبه مرتفع نمایند، شکایت امارات در سازمان تجارت جهانی وارد مرحله اجرایی خواهد شد. با اینحال در این صورت نیز مشخص نخواهد بود که روند این شکایت چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.

منبع: داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.