۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۴۴۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ دسته: کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

یک مرکز تحقیقاتی هندی با بررسی مشکلات مربوط به بازاریابی محصولات کشاورزی در این کشور، اعلام کرد: اصلاح نظام بازاریابی اثرگذاری قابل توجهی بر بهبود رفاه و کاهش مشکلات کشاورزان دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد یک مرکز تحقیقاتی کشاورزی در هند پیشنهاد تغییر سیاست بازاریابی محصولات کشاورزی را به مسئولین دولتی این کشور داد.

طبق اعلام این مرکز تحقیقاتی در هند، دولت های ایالتی این کشور انگیزه کافی به منظور تجارت محصولات کشاورزی و توانمندسازی کشاورزان خود ندارند و در همین راستا نیاز است تا قوانین و مقررات جدیدی در این کشور به تصویب برسد تا بازاریابی محصولات کشاورزی بهبود یابد.

خرید تضمینی گندم و غلات از سوی دولت هند

به گفته این مرکز تحقیقاتی هند، مالیات های مختلف دولت از محصولات تولیدی کشاورزان باعث افزایش قیمت محصولات غذایی و همچنین کاهش سود کشاورزان می شود.

بر اساس پیشنهاد کارشناسان هندی، دو ایالت تولید کننده غلات در این کشور به منظور بهبود بازاریابی محصولات تولیدی باید به برنامه ی تجارت الکترونیکی ملی (e-NAM) بپیوندد.

گفتنی است طرح ملی e-NAM سال ۲۰۱۶ در این کشور راه اندازی شده و بخشی از تجارت عمده فروشی تولیدات کشاورزی به این پروژه منتقل شد.

داده های رسمی e-NAM با افزودن قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مرجعی شفاف برای خریداران محصولات کشاورزی است و در این حالت اختلافات و ناهماهنگی های خرید محصولات کشاورزی کاهش پیدا می کند.

به روزرسانی لیست بازاریابی محصولات کشاورزی در آینده نزدیک

همچنین یکی از مقامات محلی هند اعلام کرده است باید محصولات کشاورزی که در لیست بازاریابی قرار ندارند، هرچه سریعتر به این برنامه اضافه شوند.

در این راستا دولت هند در حال ارزیابی و بررسی پیشنهادات مختلف کارشناسی است تا بتواند سیستم موجود تجارت داخلی کشاورزی را اصلاح نماید.

به این منظور انتظار می رود بخشی از قانون اساسی دولت هند با رای اکثریت هر دو مجلس پارلمان و مجمع دولتی این کشور تغییر پیدا خواهد کند.

تغییر سیستم بازاریابی محصولات کشاورزی در جهت بهبود درآمد کشاورزان

برخی مقامات دولتی هند مخالف تغییر نحوه ی بازاریابی داخلی تولیدات کشاورزی هستند اما ابا این وجود مذاکرات متعددی بین اعضای دولت و مجلس این کشور به منظور جلوگیری از کاهش قیمت محصولات کشاورزی در حال برگزاری است.

طبق گزارش های کارشناسی مراکز تحقیقاتی هند، در حال حاضر رقابتی بین خریداران محصولات کشاورزان وجود ندارد و کشاورزان هندی مجبورند محصولات خود را بدون انتخاب در مراکز خرید MANDI در این کشور بفروشند.

تفاوت در نرخ مالیات ایالت های هند باعث سودجویی دلالان می شود

از مشکلات فعلی بازاریابی هندوستان تفاوت در نرخ مالیات ایالت های کشور هند است که باعث سواستفاده برخی از واسطه گران می شود.

برخی سودجویان با خرید محصولاتی که نرخ مالیات پایین تری در یک ایالت دارند، آن را در ایالت دیگری که نرخ مالیات و قیمت بیشتری دارند به فروش می رسانند.

افزایش درآمد کشاورزان با تغییر رویه تجارت و بازاریابی محصولات کشاورزی

طبق اعلام کمیته Ashok Dalwai، بهبود بازاریابی محصولات کشاورزی و اصلاح نظام توزیع، اثرگذاری قابل توجهی بر درآمد کشاورزان هندی خواهد داشت.

این کمیته تخصصی هندی از مسئولین دولتی درخواست کرده است به منظور بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی ایالت های مختلف، سیاست واحد در قبال تولید و بازاریابی محصولات غذایی و کشاورزی را هرچه سریعتر تعیین کنند.

منبع: فاینشنال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.