۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۱۸۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزارت تجارت کشور چین اعلام کرده است با نظرخواهی از تولیدکنندگان داخلی، قصد دارد قانون وضع تعرفه ضد دامپینگ بر واردات برخی محصولات شیمیایی و پتروشیمی از آمریکا و اروپا را تمدید نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت تجارت کشور چین اعلام کرده است که قصد دارد وضع تعرفه ضد دامپینگ بر واردات برخی محصولات شیمیایی و پتروشیمی از آمریکا و اروپا را تمدید نماید.

بر این اساس محصولاتی همچون «اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر» و «دی اتیلن گلیکول مونوبوتیل اتر» در لیست وضع تعرفه ضد دامپینگ از سوی وزارت تجارت چین قرار دارند.

در حال حاضر دولت چین برای واردات این محصولات بین ۹ تا ۱۹ درصد تعرفه ضد دامپینگ در نظر گرفته است. وضع تعرفه ضد دامپینگ برای این محصولات در ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی دولت چین اعمال شده است.

در آن زمان قانون وضع تعرفه ضد دامپینگ چین برای این محصولات برای مدت ۵ سال در نظر گرفته شده بود. اکنون با نزدیک شدن زمان پایان قانون فعلی، وزارت تجارت چین اعلام کرده است در حال بررسی جوانب اعمال وضع تعرفه بر واردات است و بار دیگر برای این محصولات تعرفه ضد دامپینگ جدید وضع خواهد کرد.

دولت چین در پایان سال گذشته میلادی از تولیدکنندگان داخلی این محصول درخواست کرده بود در زمینه وضع تعرفه ضد دامپینگ نظر خود را اعلام نمایند. این کشور همچنین قصد دارد اثرگذاری تعرفه ضد دامپینگ بر واردات محصولات پتروشیمی و شیمیایی را مورد بررسی قرار دهد.

وزارت تجارت چین اعلام کرده است به زودی و پیش از پایان یافتن زمان اتمام قانون قبلی، نظر نهایی خود را در زمینه میزان تعرفه های جدید، اعلام خواهد کرد.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.