۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۱۲۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ دسته: دولت و حکمرانی کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

دانش و تخصص بکار گرفته شده در نیتی آیوگ، در سال گذشته موجب بهبود اداره کشور هند و به دست آوردن نتایج بهتر از برنامه های تدوین شده در حوزه های اقتصادی و اجتماعی شد. نظارت و ارزیابی این سازمان توانست سستی، وقفه و یا کارشکنی را در روند اجرای برنامه ها به صفر برساند.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال های قبل از تأسیس سازمان پیشرفت نیتی آیوگ در هند، با توجه به صرف هزینه های بالا از بودجه کشور در بخش های عمومی و خدمات، این هزینه ها متناسب با منابع مصرف نشده و یا نتایج آن چشمگیر نبوده است.

در واقع افزایش مخارج دولت برای پیشرفت هند بدون تخصیص بهینه منابع آنچنان کارایی را برای این کشور در پی نداشته و به نظر می رسد که دولت هند نیازمند یک تحول در برنامه ریزی بخش های مختلف کشور بوده است.

تحول در هند با سازمان پیشرفت نیتی آیوگ

اما در دهه گذشته این کشور با تاسیس یک سازمان اثرگذار با مجموعه ای از افراد متخصص، توانست با برنامه ریزی درست و تخصیص بهینه منابع، کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد؛ اصطلاح تحول[۱] در نام این سازمان نشان می دهد که دولت هند نیازمند تحول در تدوین و اجرای برنامه ها، در همه حوزه ها بوده است.

هدف این تحول، پیشرفت کشور است. تأسیس سازمان پیشرفت نیتی آیوگ نیز در راستای ایجاد پویایی در بین نهاد های دولتی و افزایش بهره وری و کارآمدی در برنامه ریزی و سیاست گذاری بوده است.

استفاده دولت هند از ظرفیت های سازمان پیشرفت

دانش و تخصص بکار گرفته شده در نیتی آیوگ در سال گذشته موجب بهبود اداره کشور و به دست آوردن نتایج بهتر از برنامه های تدوین شده در حوزه های اقتصادی و اجتماعی شد. همچنین نظارت و ارزیابی این سازمان توانست سستی، وقفه و یا کارشکنی را در روند اجرای برنامه ها به صفر برساند.

امسال نیز دولت هند با ایجاد یک کارگروه از مقامات برای شناسایی چالش های حال حاضر هند، از تخصص و ظرفیت های نیتی آیوگ به منظور بهبود اداره کشور و سیاست گذاری استفاده می کند.

اثرگذاری سازمان پیشرفت هند در سال گذشته

با توجه به ابعاد وسیع شبه قاره هند، تولید ناخالص داخلی برخی از ایالت های هند بیش از تولید ناخالص داخلی چندین از کشورهای جهان است. یکی از عوامل موفقیت در این امر استفاده نیتی آيوگ از بهترین استراتژی های برنامه ریزی و همچنین صاحبنظران در این زمینه است.

در سال گذشته سازمان پیشرفت نیتی آیوگ با مشاوران و کارشناسان ملی و بین المللی در سراسر جهان به بحث و گفتگو در موضوعات توسعه ای از جمله اقتصاد، سلامت، تغذیه، آموزش، کشاورزی، مدیریت شهری، توسعه روستایی و محیط زیست پرداخته است.

این سازمان میزگرد های اقتصادی را همراه با کارشناسان این حوزه با مدیریت و رهبری نخست وزیر این کشور به منظور حل مسائل اقتصادی در حوزه کشاورزی، توسعه مهارت ها، ایجاد اشتغال، تعرفه ها، مسکن، گردشگردی، بانکداری و اصلاحات اداری برگزار کرد که در آن تصمیماتی برای آینده اقتصاد گرفته شد.

در سال گذشته نیتی آیوگ دو سخنرانی را با دعوت از سیاست گذاران برتر جهان، دانشگاهیان، کارشناسان و مدیران ارشد برگزار کرد که موجب تعامل بیشتر و آشنا شدن هرکدام ازین گروه ها با یکدیگر و مطرح شدن این سازمان در سطح جهانی شد. که این خود منجر به فضای یادگیری بیشتر و تبادل ایده ها و استفاده از تجربیات مختلف دیگر کشورها شده است.

اقدامات سازمان پیشرفت هند در سال گذشته، نقش مهمی در تحقق بخشیدن به اهداف سازمان پیشرفت نیتی آیوگ به عنوان یک نهاد توسعه ای و اثر گذار در کشور داشته است.

پینوشت:

[۱] The National Institution for Transforming India



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.