۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۷۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت هند قصد دارد به منظور کاهش وابستگی به واردات در صنعت برق و حرکت به سمت داخلی سازی بیشتر، تعرفه واردات محصولات حوزه صنعت برق را افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند اعلام کرده است قصد دارد تعرفه واردات برخی محصولات صنعت برق را افزایش دهد تا از این طریق به سمت کاهش وابستگی به واردات در این حوزه و افزایش داخلی سازی گام بردارد.

این تغییرات تعرفه ای، در قانون بودجه سال مالی آینده هند از سوی دولت پیشنهاد شده است. در کنار محصولات صنعت برق، افزایش تعرفه واردات محصولاتی همچون کالاهای سرمایه ای و محصولات شیمیایی نیز از سوی دولت پیشنهاد شده است.

بر اساس گفته منابع دولتی هند، هدف اصلی آن ها از افزایش تعرفه واردات حمایت از تولیدات داخلی و فراهم کردن شرایط برای افزایش ظرفیت های تولیدی عنوان شده است.

دولت هند در سال های اخیر برنامه بلندپروازانه «ساخت هند» را در دستور کار قرار داده است. پیشنهاد افزایش تعرفه محصولات صنعت برق و برخی دیگر از محصولات نیز در راستای پیشبرد اهداف این برنامه عنوان شده است.

در طول سال های اخیر واردات ارزان قیمت محصولات حوزه صنعت برق موجب شده است تولیدکنندگان داخلی توان رقابتی خود را از دست بدهند. علاوه بر این افزایش استفاده از محصولات وارداتی، به دلیل نداشتن خدمات پس از فروش مناسب، موجب بروز مشکلاتی در زمینه کیفیت و کمیت تولید برق شده است.

پیش از این نیز انجمن تولیدکنندگان محصولات الکتریکی و الکترونیکی کشور هند، پیشنهادهایی را درخصوص تنظیم بودجه سال مالی آینده این کشور ارائه کرده بود. در این پیشنهادات بر ضرورت افزایش تعرفه واردات محصولات ساخته شده نهایی و بیشتر بودن تعرفه آن ها از محصولات ابتدایی و مواد اولیه تأکید شده است.

منبع: اکونومیک تایمز هند



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.