۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۵۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت آمریکا با هدف صرفه جویی در هزینه ها قصد دارد با کمک منابع مالی مردم و بخش خصوصی، اقدام به اجرای پروژه های زیرساختی و عمرانی گسترده نماید. بهبود و نوسازی زیرساخت های آمریکا یکی از شعارهای اصلی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از وعده های دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا بهبود زیرساخت های کشور آمریکا بود. در همین راستا دولت آمریکا در نظر دارد تامین مالی پروژه های زیرساختی را عمدتا از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و مالیات دهندگان ایالتی و محلی عملیاتی نماید.

انتظار می رود دولت آمریکا به زودی پیشنهاد دهد که ۲۰۰ میلیارد دلار از بودجه دولت در طی ۱۰ سال در ۴ صندوق سرمایه گذاری تقسیم شود. دولت امیدوار است که بتواند بیش از هزار میلیارد دلار برای ساخت و تعمیر پل ها، جاده ها و سایر زیرساخت ها، از طریق منابع ایالتی، محلی و خصوصی تأمین نماید.

به گفته یکی از مقامات کاخ سفید کل سرمایه گذاری از این طریق می تواند به ۱۸۵۰ میلیارد دلار برسد که این مسئله به مقدار سرمایه جذب شده از طریق بخش خصوصی بستگی دارد.

اتاق بازرگانی آمریکا برای تحقق جذب این سرمایه از افزایش ۲۵ سنتی مالیات بنزین حمایت می کند. درخواست افزایش مالیات از سوی یک گروه تجاری، مسئله ای غیر معمول است اما اتاق بازرگانی سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی حیاتی را ضروری می داند و به همین دلیل با افزایش اخذ مالیات از بنزین موافقت نموده است.

بسیاری از جمهوری خواهان به منظور جلوگیری از افزایش بدهی ملی آمریکا، به دنبال استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تامین مالی پروژه های زیرساختی هستند. اما دموکرات ها معتقدند که پول دولت برای تامین مالی این حجم بزرگ از پروژه ها لازم است.

منبع: سی ان بی سی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.