۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۴۴۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ دسته: تجارت و دیپلماسی، سازمان تجارت جهانی
۰

داور سازمان تجارت جهانی با تأکید بر استفاده نادرست آمریکا از ابزار تعرفه ضد دامپینگ، اعلام کرد این کشور تنها ۷ ماه دیگر برای اصلاح قوانین خود و سازگاری با قواعد سازمان تجارت جهانی مهلت دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از داوران بخش رسیدگی به شکایت های سازمان تجارت جهانی اعلام کرد استفاده آمریکا از ابزار وضع تعرفه ضد دامپینگ علیه دیگر کشورهای جهان، خلاف قواعد این سازمان است.

این داور سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است آمریکا تا ۷ ماه دیگر مهلت دارد تا نظام وضع تعرفه های ضد دامپینگ خود را اصلاح نماید.

تعرفه های ضد دامپینگ یکی از ابزارهای شناخته شده در سازمان تجارت جهانی است که کشورها از آن به منظور حفاظت از تولیدکنندگان داخلی در برابر شرکت های خارجی استفاده می کنند.

این ابزار باید تنها برای محصولاتی مورد استفاده قرار بگیرد، که به طور غیر واقعی قیمتی پایین تر از تولیدات داخلی دارند و به مرور موجب از دور خارج شدن تولیدکنندگان داخلی از بازار می شوند.

کشوری که قصد دارد از ابزار تعرفه ضد دامپینگ علیه واردات یک محصول استفاده نماید، باید بتواند مستندات لازم را برای اثبات کاهش قیمت غیرمنطقی آن محصول جمع آوری و ارائه نماید.

با این حال در طول سال های اخیر آمریکا برای موارد متعددی از این ابزار علیه محصولات وارداتی استفاده کرده است. بسیاری از مواردی که آمریکا از ابزار تعرفه ضد دامپینگ استفاده کرده است، مربوط به محصولات کشور چین بوده است.

کشور چین نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی با شکایت از آمریکا به سازمان تجارت جهانی، پرونده ای را در نهاد رسیدگی به شکایات این سازمان تشکیل داد.

در ادامه پیگیری این شکایت از سوی چین، نهاد رسیدگی به شکایات سازمان تجارت جهانی در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا را به استفاده نادرست از ابزار تعرفه ضد دامپینگ محکوم کرد و ۱۵ ماه به این کشور برای اصلاح سیاست های خود مهلت داد.

اکنون داور سازمان تجارت جهانی بر ضرورت اصلاح روش استفاده آمریکا از ابزار ضد دامپینگ تأکید کرده است و به این کشور هشدار داده است تنها ۷ ماه از زمان تعیین شده باقی مانده است.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.