۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۹۳۹ ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ دسته: حمل و نقل
۰

چین به تازگی یک مسیر ریلی جدید از شهر شیامن در شرق این کشور به شهر بوداپست مجارستان راه اندازی نموده است. این مسیر ۱۲ هزار کیلومتر طول دارد و قطارها در ۱۸ روز آن را طی می‌کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد جدیدترین مسیر قطار باری چین به اروپا که شهر بندری شیامن در شرق چین را به بوداپست مجارستان متصل می کند، روز جمعه راه اندازی شد.

حدود ساعت ۱۰:۴۵ صبح جمعه قطاری که حامل کالاهایی از جمله محصولات الکتریکی، لباس، کفش و مصالح ساختمانی به ارزش ۳.۵ میلیون دلار بود، شهر شیامن در جنوب شرقی کشور چین را به مقصد بوداپست مجارستان ترک کرد.

این سفر ۱۱۵۹۵ کیلومتر طول دارد و بیش از ۱۸ روز به طور خواهد انجامید. قطار باری ارسال شده در طول مسیر تنها یک بار و در شهر شیان در جنوب غربی چین متوقف خواهد شد.

کشور چین قصد دارد به صورت هر هفته یک قطار از این مسیر ارسال نماید. حرکت این قطار روزهای جمعه برنامه ریزی شده است و انتقال کالاها از شیامن و جنوب شرقی آسیا به اروپا را تسهیل خواهد کرد.

کشور چین در سال های اخیر مسیرهای ریلی متعددی را به مقصد کشورهای آسیای میانه، غرب آسیا و کشورهای اروپایی راه اندازی نموده است. در حال حاضر شهر شیامن در شرق چین دارای مسیرهای ریلی به پنج کشور اروپایی از جمله آلمان و روسیه است و از زمان آغاز حرکت قطارها به اروپا در آگوست ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰ سفر از طریق این مسیرها انجام شده است.

منبع: چاینا دیلی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.