۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۷۱۸ ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

تولیدکنندگان آلومینیوم آمریکایی عنوان کرده اند که آلومینیوم چینی همچنان از طریق ویتنام به این کشور وارد می شود و به همین دلیل دولت آمریکا اجازه ورود محموله های آلومینیوم با مبدأ ویتنام را صادر نمی کند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا در ماه گذشته به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی آلومینیوم در برابر واردات ارزان قیمت، تعرفه واردات فویل و ورقه آلومینیوم از کشور چین را افزایش داد.

با اینحال بر اساس گزارشات تولیدکنندگان آلومینیوم در کشور آمریکا، محصولات چینی بار دیگر از طریق بندرگاه های کشور ویتنام به سمت آمریکا بارگیری شده اند.

شرکت های آمریکایی معتقدند آلومینیوم چینی بعد از ورود به ویتنام بدون تغییر و ایجاد ارزش افزوده قابل توجه و تقریبا با همان شکل که از چین وارد شده است، به مقصد آمریکا بارگیری شده است.

دلیل این اقدام جلوگیری از اعمال تعرفه واردات بالای وضع شده از سوی دولت آمریکا بر محصولات چینی بوده است. در حال حاضر تعرفه واردات آلومینیوم چینی به آمریکا ۱۰۶ درصد تعیین شده است.

دولت آمریکا نیز به منظور جلوگیری از ورود محصولات چینی، از ورود محموله های آلومینیوم با مبدأ کشور ویتنام جلوگیری نموده است.

دولت ترامپ واردات محصولات اساسی بخش های نظامی همچون فولاد و آلومینیوم و آلیاژهای آن را مخالف امنیت ملی این کشور تشخیص داده اند و از این رو در طول یک سال اخیر اقداماتی را به منظور کاهش میزان واردات و افزایش تولیدات داخلی در دستور کار قرار داده است.

کشور چین یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان فولاد و آلومینیوم در جهان محسوب می شود. افزایش تولید این کشور در سال های اخیر موجب افزایش میزان صادرات به دیگر کشورها همچون آمریکا و کشورهای اروپایی شده است و این کشورها نیز سیاست هایی را برای محدود نمودن واردات اعمال نموده اند.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.