۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۶۳۷ ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در سال ۲۰۱۷ میلادی، میزان صادرات شیلات ویتنام به کشور آمریکا، به دلیل وضع محدودیت های وارداتی در این کشور کاهش یافته است. به همین منظور ویتنام در سازمان تجارت جهانی از محدودیت های وارداتی آمریکا شکایت کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد شیلات بخش مهمی از اقتصاد کشور ویتنام است که سالانه سهم قابل توجهی از صادرات این کشور دارد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی ویتنام بیش از ۸.۳ میلیارد دلار انواع محصولات شیلات به کشورهای جهان صادر کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۱۹ درصد افزایش یافته است. همچنین انتظار می رود روند افزایش صادرات شیلات ویتنام در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز تداوم داشته باشد.

با اینحال در سال ۲۰۱۷ میلادی به دلیل وضع محدودیت های وارداتی در آمریکا و افزایش تعرفه واردات در این کشور، میزان صادرات شیلات ویتنام به آمریکا حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

آمریکا یکی از بزرگترین مقاصد محصولات شیلات ویتنام محسوب می شود اما به دلیل کاهش میزان صادرات به این کشور، در سال گذشته اتحادیه اروپا با پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگترین مقصد صادرات شیلات ویتنام تبدیل شده است.

دولت ویتنام معتقد است افزایش تعرفه و وضع محدودیت های تجاری آمریکا دلیل اصلی کاهش میزان صادرات ویتنام به این کشور بوده است.

دولت آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ بیش از گذشته از ابزار افزایش تعرفه واردات به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی بهره برده است که موجب اعتراض دیگر کشورهای جهان شده است.

در همین راستا دولت ویتنام شکایتی را در سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا تهیه نموده است. دولت ویتنام در شکایت خود اعلام کرده است سیاست های تجاری دولت آمریکا در راستای محدود کردن واردات با قوانین سازمان تجارت جهانی سازگاری ندارد.

در ماه های اخیر کشورهای مختلف شکایت های متعددی را در سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا مطرح نموده اند. در یکی از آخرین نمونه ها کانادا شکایت گسترده ای را علیه آمریکا مطرح نموده است.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.