۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۶۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت هند قصد دارد به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر واردات ارزان قیمت سلول های خورشیدی، تعرفه واردات این محصولات را به ۷۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند اعلام کرده است به منظور حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخلی سلول های خورشیدی قصد دارد تعرفه واردات این محصولات از کشور چین را به ۷۰ درصد افزایش دهد.

نهاد مسئول حمایت های تجاری از تولید داخلی در دولت هند نامه ای در این خصوص خطاب به وزارت اقتصاد این کشور منتشر نموده است و در آن متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی از واردات سلول های ارزان قیمت چینی را بسیار مهم و جدی توصیف نموده است.

در این نامه آمده است: «در چنین شرایطی لازم است با افزایش تعرفه واردات از تولید کنندگان داخلی حمایت شود تا بیش از این به آن ها ضرری وارد نگردد. در صورتی که در افزایش تعرفه واردات تأخیر ایجاد شود مشکلاتی برای تولیدکنندگان این بخش به وجود خواهد آمد که جبران ناپذیر خواهد بود.»

انتظار می رود وزارت اقتصاد کشور هند با درخواست این نهاد موافقت نماید و میزان تعرفه واردات سلول های خورشیدی از چین را به ۷۰ درصد افزایش دهد.

۵ شرکت بزرگ تولیدکننده سلول های خورشیدی در کشور هند نیز با حمایت از مواضع نهاد حمایت های تجاری دولت خواستار افزایش تعرفه واردات این محصولات به ۷۰ درصد شده اند.

بر اساس پیشنهاد نهاد مسئول حمایت های تجاری، وضع تعرفه ۷۰ درصدی در ابتدا برای مدت ۲۰۰ روز به تصویب خواهد رسید و در ادامه در صورت نیاز میزان تعرفه واردات متناسب با شرایط تعیین خواهد شد.

تولیدکنندگان داخلی کشور هند سالانه ظرفیت تولید سلول های خورشیدی برای بیش از ۳ گیگاوات تولید برق را دارند. این درحالیست که نیاز این کشور برای سلول های خورشیدی سالانه بیش از ۲۰ گیگاوات برق اعلام شده است.

با اینحال در صورت عدم مدیریت واردات، محصولات تولید هند از نظر قیمتی توان رقابت با محصولات ارزان قیمت چینی را ندارند و به مرور از میزان تولید آن ها کاسته خواهد شد.

در طول چهار سال اخیر میزان واردات سلول های خورشیدی به کشور هند به ترتیب ۱.۳، ۴.۲، ۶.۴ و ۹.۵ گیگاوات برق بوده است که نشان از روند افزایشی آن دارد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.