۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۴۳۲ ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار با مقامات ارشد اتحادیه بولیواری از آن ها درخواست کرد به منظور حذف دلار از مبادلات، به ارز دیجیتالی پترو که توسط طلا و نفت این کشور پشتیبانی می شود، بپیوندند.

به گزارش مسیر اقتصاد نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعضای بلوک منطقه ای البا یا اتحادیه بولیورای(ALBA_TCP) را به همکاری در استفاده از ارز دیجیتالی در تبادلات دعوت کرده است. البا یک سازمان میان دولتی است که بر اساس ایده ادغام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب شکل گرفته است.

ونزوئلا به تازگی ارز دیجیتالی خود با نام پترو را راه اندازی نموده است و با استفاده از دارایی های نفت و گاز، طلا و الماس خود از آن پشتیبانی می کند.

مادورو روز جمعه (۱۲ ژانویه) در دیدار با نمایندگان اتحادیه بولیواری گفت: «من به تیم های اقتصادی اتحادیه البا پیشنهاد می دهم که به طور مشترک ایجاد یک ارز دیجیتالی با پشتوانه نفت را بر عهده بگیرند که با نفت ونزوئلا حمایت خواهد شد و به زودی با ثروت طلا و الماس ونزوئلا نیز تقویت خواهد شد.»

این دیدار با حضور مقامات ارشد از آنتیگوآ و باربودا، کوبا، دومینیکا، گرانادا، سنت لوسیا، سنت ویزنته و گرنادینز، سنت کیتس و نویس، بولیوی، اکوادور و نیکاراگوئه صورت گرفت. نیکولاس مادورو در این دیدار از آن ها دعوت کرد تا به او جهت غلبه بر تحریم مالی تحمیل شده توسط آمریکا بپیوندند.

پیش از این مادورو قول داده بود دولتش تیمی از متخصصان جهت ایجاد سایت های استخراج ارز دیجیتالی در تمامی استان ها و شهرداری ها را ایجاد نماید. هدف از این کار حذف دلار از تبادلات خارجی و مقابله با محاصره مالی آمریکا عنوان شده است.

روز سه شنبه پارلمان ونزوئلا که اکثریت آن در دست منتقدین دولت است، ارز دیجیتال پترو را غیرقانونی اعلام کرده بود.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.