۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۲۹۳ ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در شرایطی که سرمایه های خارجی بخش کمی از کل سرمایه گذاری در یک کشور را شامل می شود، تنها فایده سرمایه گذاری مستقیم خارجی انتقال فناوری به داخل است و در غیر این صورت هیچ فایده ای نخواهد داشت.

به گزارش مسیر اقتصاد سابرامانیان سوآمی یکی از مقامات کشور هند با تأکید بر ضرورت توجه به انتقال فناوری در قراردادهای خارجی گفت: «بدون انتقال فناوری سرمایه گذاری خارجی فایده ای برای کشور نخواهد داشت. حتی اگر سرمایه ها صرف سرمایه گذاری مستقیم خارجی شود نیز بازهم بدون انتقال فناوری فایده ای ندارند.»

این مقام هندی که پیش از این سابقه رهبری یکی از احزاب مهم هند را دارد افزود: «در حال حاضر سرمایه گذاری خارجی تنها ۲ درصد از کل سرمایه گذاری در کشور هند را شامل می شود. در چنین شرایطی بودن یا نبودن سرمایه های خارجی اهمیتی برای اقتصاد کشور ندارد بلکه تنها اهمیت آن انتقال فناوری به هند است.»

دولت هند به تازگی اصلاحاتی را به منظور جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی در دستور کار قرار داده است و قصد دارد با ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی، آن ها به سرمایه گذاری در هند مجاب نماید.

سه حوزه خرده فروشی، ساختمان و نیروگاهی از بخش های اولویت دار دولت هند برای جذب سرمایه های خارجی عنوان شده است. دولت هند همچنین تسهیلاتی را برای سرمایه گذاری خارجی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی در نظر گرفته است.

این مقام هندی با تأکید بر اهمیت رشد اقتصادی ۱۰ درصد برای کشور هند گفت: «تجربه سال های اخیر نشان داده است که اقتصاددانان گزینه های مناسبی برای پست وزارت اقتصاد هستند و لازم است افرادی که تحصیلاتی در این حوزه دارند برای پست وزارت اقتصاد برگزیده شوند. چراکه اگر وزیر اقتصاد از تفاوت میان اقتصاد خرد و اقتصاد کلان آگاه نباشد، امکان رشد اقتصادی قابل توجه برای کشور فراهم نخواهد شد.»

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.