۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۲۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مدیرعامل شرکت ایرباس معتقد است تحریم روسیه موجب از دست رفتن اشتغال گسترده در کشورهای اروپایی شده است و لازم است این کشورها روابط تجاری و اقتصادی خود با روسیه را هرچه سریعتر اصلاح نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت آدیداس که یکی از معروف ترین شرکت ها در حوزه تولید لباس، کفش و دیگر تجهیزات جانبی محسوب می شود که مقر اصلی آن در کشور آلمان واقع است.

مدیرعامل شرکت آدیداس با انتقاد از وضع تحریم توسط اتحادیه اروپا علیه روسیه، این اقدام را موجب از دست رفتن اشتغال گسترده در کشورهای اروپایی دانست.

مدیرعامل شرکت آدیداس گفت: «این تصور اشتباه است که تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، تنها به ضرر این کشور تمام شده است. چراکه تحریم های روسیه موجب از دست رفتن اشتغال گسترده در کشورهای غربی شده است. درحالیکه سیاستمدارانی که تحریم ها را وضع کرده اند تمایلی ندارند در خصوص این مسائل صحبتی انجام دهند.»

مدیرعامل شرکت آدیداس معتقد است مضرات تحریم روسیه برای کشورهای اروپایی بسیار واضح است و مقامات کشورهای اروپایی نیازی به تحقیق برای پی بردن به این حقیقت ندارند.

به گفته این فعال حوزه تجارت و کسب و کار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، انگیزه ای برای تحریم کشورهای اروپایی ندارد و این کشورهای غربی هستند که تنش را به روابط دوجانبه با روسیه وارد کرده اند.

پوتین ده سال قبل گفته بود علاقمند است در سراسر اروپا از روسیه تا پرتغال تجارت آزاد برقرار شود. اما این کشورهای اروپایی هستند که مسائل سیاسی را وارد عرصه تجارت نموده اند.

مدیرعامل شرکت آیداس معتقد است: «نیازی نیست کشورهای اروپایی به تمامی توصیه های پوتین عمل کنند. اما در عین حال نزدیک شدن به روسیه و برقراری روابط اقتصادی و تجاری گسترده با این کشور به طور قطع در راستای تأمین منافع کشورهای اروپایی خواهد بود. درحالیکه اکنون خلاف این روند در جریان است.»

پیش از این نتایج یک تحقیق در کشورهای اروپایی نشان داد اتحادیه اروپا و آمریکا در دو سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی از تحریم روسیه بیش از ۵۰ میلیارد دلار متضرر شده اند که سهم اتحادیه اروپا بیش از ۹۰ درصد از این میزان بوده است.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.