۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۹۴۸ ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

سازمان پیشرفت اینسور با استفاده از ابزارهای تحقیق، برگزاری انجمن های تخصصی و کنفراس، اطلاع رسانی مسائل اقتصادی به مردم، ارائه برنامه های خود به سیاستگذاران، انتشار نتایج موارد مذکور و اشتراک و انتقال تجربیات با دیگر کشورها موجب اثرگذاری بیشتر در ایجاد تحول و پیشرفت در روسیه می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد سازمان پیشرفت اینسور روسیه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد. این سازمان در تلاش برای هموارسازی مسیر پیشرفت روسیه و ایجاد تحول اقتصادی از طریق ارائه برنامه های توسعه ای است.

اینسور به عنوان یک اتاق فکر، بسته های سیاستی را ارائه می کند و از این مسیر، در ایجاد تغییرات اقتصادی اثرگذار است.

علاوه بر فعالیت های اصلی، سازمان پیشرفت اینسور در راستای اثرگذاری بیشتر در جامعه به منظور تحقق اهداف خود که همان تحول و پیشرفت است، فعالیت های دیگری را نیز با استفاده از ابزارهای خود انجام می دهد.

۷ ابزار اینسور جهت اثرگذاری بیشتر در روسیه عبارتند از:

تحقیق علمی و هدفمند

این سازمان با انجام و حمایت از تحقیقات علمی بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی روسیه متمرکز است.

انجمن های تخصصی

اینسور برای تبادل آزاد، جامع و صریح ایده ها و نظرات در مسائل مختلف با مشارکت شخصیت های سیاسی، دانشگاهیان، کارشناسان و نمایندگان هر حوزه به بحث و گفتگو می پردازد و در پایان نتایج را در اختیار مسئولین دولتی قرار
می دهد.

نشریات

این سازمان گزارش‌های کارشناسی شده خود را در مورد مسائل جاری، در قالب نشریه و بولتن در اختیار دولت، تجار، دانشگاهیان و علاقه مندان در روسیه و سراسر جهان قرار می دهد.

برگزاری کنفرانس

سازمان پیشرفت با برگزاری کنفرانس های علمی به منظور تسهیل گفتگو و کسب نظرات دیگران در حوزه دولت، کسب و کار، فناوری و صنعت در سطح ملی و بین المللی به بررسی مسائل مربوطه می پردازند.

اطلاع رسانی به مردم

این سازمان برای عمیق شدن و افزایش بینش مردم در موضوعات اقتصادی و اجتماع،ی مصاحبه های علمی و سخنرانی های عمومی برگزار می کند.

ارائه برنامه های سیاست گذاری

اینسور برنامه های کارشناسی شده خود را که توسعه کشور را تضمین می کند، در اختیار رئیس جمهور و دولتمردان قرار می دهد.

همکاری با دیگر کشورها

این سازمان بمنظور اشتراک و انتقال تجربیات خود نشست هایی را با دیگر سازمان های پیشرفت و اتاق های فکر در کشورهای مختلف برگزار می کند.

گفتنی است سازمان پیشرفت اینسور روسیه با همکاری ۵ مرکز پژوهشی خود و با اقدامات مذکور از سال ۲۰۰۸ توانسته در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار باشد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.