۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۸۱۴ ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ دسته: کشاورزی
۰

دولت بریتانیا اعلام کرده است که در زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا، برنامه پرداخت سالانه ۴ میلیارد یورو یارانه به کشاورزان این کشور همچنان تداوم خواهد داشت.

به گزارش مسیر اقتصاد کشورهای توسعه یافته هرساله مبالغ قابل توجهی را به منظور حمایت از کشاورزان داخلی به عنوان یارانه به آن ها پرداخت می کنند. این یارانه ها به روش ها و عناوین مختلف به کشاورزان پرداخت می شود.

کشورهای اروپایی نیز در سال های اخیر به طور گسترده از کشاورزان داخلی خود حمایت نموده اند. اتحادیه اروپا برنامه یکپارچه ای برای حمایت از کشاورزی در کشورهای عضو در نظر گرفته است و به طور مرکزی بر برنامه های حمایتی از کشاورزان نظارت دارد.

بر اساس آمارهای رسمی اتحادیه اروپا، این اتحادیه سالانه ۳.۴ تا ۴.۱ میلیارد یورو یارانه به کشاورزان بریتانیایی پرداخت می کند که بیش از سه چهارم آن در قالب پرداخت های مستقیم انجام می شود.

دولت بریتانیا قصد دارد در آینده نزدیک از اتحادیه اروپا جدا شود و این مسئله نگرانی هایی را در بین کشاورزان بریتانیایی در مورد شرایط پرداخت یارانه به آن ها ایجاد کرده است.

انتظار می رود فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در پایان فصل اول سال ۲۰۱۹ میلادی نهایی شود و از آن زمان به بعد کشاورزان بریتانیایی از دریافت کمک های یارانه ای اتحادیه اروپا حذف خواهند شد.

در همین راستا دولت بریتانیا اعلام کرده است بعد از خروج این کشور از اتحادیه اروپا و قطع یارانه های این اتحادیه، همچنان پرداخت یارانه حمایتی به کشاورزان ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام دولت بریتانیا، این کشور همچنان «طرح پرداخت پایه ای» را دست کم تا سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید خواهد کرد و به حمایت یارانه ای از کشاورزان داخلی ادامه خواهد داد.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.