۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۷۹۷ ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ دسته: پول و بانک
۰

آمریکا قوانین تحریمی روسیه را به نحوی طراحی کرده است که در نهایت به خودتحریمی در این کشور منجر شود؛ این کشور بنا دارد تا فشارهای خود را تا حدی افزایش دهد که بانک های داخلی روسیه از همکاری با بخش های نظامی خودداری کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور روسیه در سال های اخیر با تحریم های متعددی از سوی آمریکا مواجه شده است. تحریم های آمریکا خصوصا در حوزه تبادلات مالی پیچیدگی هایی دارد که موجب می شود اثرات قابل توجهی بر اقتصاد کشورهای هدف داشته باشد.

آمریکا لیستی از اشخاص و نهادهای کشور روسیه را که در حوزه های نظامی این کشور فعالیت می کنند تحریم کرده است. علاوه بر این آمریکا اعلام کرده است همکاری دیگر نهادها با اشخاص و نهادهای تحریمی موجب اضافه شدن آن ها به لیست تحریم خواهد شد.

هدف آمریکا از طراحی چنین سازوکاری در عمل ایجاد شکاف بین نهادهای داخلی کشور روسیه و در نهایت خودتحریمی در این کشور است.

در همین راستا گزارشات رسیده از روسیه حاکی از آن است که برخی بانک های داخلی این کشور از ترس قرار گرفتن در لیست تحریم های مالی آمریکا از همکاری در تأمین مالی فعالیت های نظامی روسیه خودداری کرده اند.

آلفا بانک روسیه هفتمین بانک بزرگ این کشور از نظر میزان دارایی ها محسوب می شود. این بانک همچنین بزرگ ترین موسسه مالی خصوصی و غیر دولتی در کشور روسیه است.

آلفا بانک به تازگی اعلام کرده است به منظور جلوگیری از تحریم شدن از سوی آمریکا قصد دارد از قرارداد همکاری با نهادهای نظامی داخلی کنار بکشد. معاون رئیس این بانک گفته است: «این به معنی بستن تمامی حساب های اشخاص و نهادهای تحریمی از سوی آمریکا نیست، بلکه هدف ما کاهش خطرات ناشی از همکاری با این نهادهاست.»

دیمیتری روزوگین معاون نخست وزیر روسیه نیز اعلام کرده است لازم است تدابیری برای جلوگیری از اثرگذاری تحریم های آمریکا و در عین حال همکاری بانک های غیرتحریمی با بخش نظامی اندیشیده شود.

آمریکا به تازگی قوانین سخت گرانه تری علیه نهادهای تحریم روسیه وضع نموده است که از پایان ماه جاری میلادی اجرایی خواهد شد.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.