۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۷۰۷ ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ دسته: حمل و نقل
۰

افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بازگشت سرمایه راه آهن چابهار سرخس را کوتاه مدت دانست و گفت: پروژه هایی که کشور را به بنادر و کشورهای همسایه متصل می کند، در اولویت تامین اعتبار از سوی مجلس قرار دارد.

سید حسین افضلی نماینده حوزه اقلید استان فارس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با مسیر اقتصاد گفت: با توجه به عنایت خاص مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی به حمل و نقل ریلی، کمیسیون عمران نسبت به احداث و نوسازی سیستم ریلی و تصویب قوانین و اعتبارات لازم در این زمینه نگاه مثبتی دارد.

مزایای حمل و نقل ریلی

نماینده اقلید به مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به سایر روش های حمل و نقل اشاره کرد و گفت: حمل و نقل ریلی از لحاظ هزینه، سرعت حمل و نقل و ایجاد ارتباط مطمئن بین ایران و کشورهای همسایه نسبت به سیستم های دیگر حمل و نقل بسیار ایمن، مطمئن و اقتصادی است.

بازگشت سرمایه کوتاه مدت راه آهن چابهار سرخس

عضو کمیسیون عمران مجلس بازگشت سرمایه پروژه راه آهن چابهار سرخس را بسیار کوتاه مدت دانست و گفت: در صورتی که کمک و اعتبار خاصی از سوی مجلس و کمیسیون عمران لازم باشد، کمیسیون به این مسئله با دید مثبتی نگاه می کند.

افضلی پروژه هایی که کشور را به بنادر و کشورهای همسایه متصل می کند را در اولویت تامین اعتبار از سوی مجلس دانست و گفت: هزینه های ناشی از تاخیر در احداث این پروژه ها در بعضی از موارد غیر قابل جبران است.

مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های عمرانی

افضلی در پاسخ به سوالی درباره تامین مالی پروژه های عمرانی از طریق بخش خصوصی و تبصره ۱۹ لایحه بودجه ۹۷ درباره مشارکت عمومی خصوصی در پروژه های عمرانی، گفت: مشارکت بخش خصوصی به عنوان یک اولویت که می تواند در شرایط مختلف گره گشا باشد، همواره از سوی مجلس مطرح بوده است.

وی افزود: در صورت ورود بخش خصوصی و با استفاده از اعتبارات داخلی و با تکیه بر توان مالی سرمایه گذاران داخلی و در وهله بعد با استفاده از سرمایه های خارجی، سرعت احداث، توجیه اقتصادی و نظارت فنی پروژه ها ارتقا خواهد یافت. لذا مجلس آمادگی دارد هر مشکلی در راه سرمایه گذاری در بخش های مختلف و علی الخصوص حمل و نقل ریلی وجود دارد، برطرف کرده و مسیر را هموار نماید.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.