۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۵۴۹ ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ دسته: اقتصادِ محور مقاومت، کشاورزی
۱

مسئولین قطری به منظور بهبود شرایط امنیت غذایی در سوریه، در شمال این کشور سرمایه گذاری ۱۷۶ هزار دلاری کرده اند که آثار مثبتی را نیز به همراه داشته است. حمایت از تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد صندوق توسعه قطر (QDF) جهت تامین امنیت غذایی در کشور سوریه، در این کشور سرمایه گذاری کرده است.

طبق اعلام مسئولین قطری، به منظور بهبود وضعیت کشاورزی سوریه و تامین مواد غذایی استان های شمالی این کشور، بودجه ای به میزان ۱۷۶ هزار دلار که معادل یک چهارم کل بودجه این صندوق است، اختصاص یافته است.

در بیانیه صندوق قطری ذکر شده است که این پروژه توسط هلال احمر کشور قطر اجرایی شده و تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت.

تشرح برنامه های حمایتی قطر در بهبود وضعیت تولید محصولات کشاورزی سوریه

مسئولین قطری قصد دارند تا با هدف بازسازی کانال آبیاری به میزان ۵ کیلومتر، بازسازی نیروگاه های منطقه، تهیه ادوات کشاورزی مناسب و تامین دو ژنراتور برای بهره برداری از پمپ آب جهت آبیاری محصولات کشاورزی نظیر گندم در این کشور سرمایه گذاری نمایند.

در همین راستا مدیر اجرایی پروژه QDF اعلام کرد: یکی از حیاتی ترین ملزومات توسعه اقتصادی، تامین امنیت غذایی از طریق توسعه و تولید محصولات کشاورزی است.

کاهش مهاجرت و افزایش اشتغال دو هدف دیگر سرمایه گذاری قطری ها

از سویی دیگر دبیرکل QDF اعلام کرده است: کشاورزی نقش قابل توجهی در اقتصاد سوریه داشته و منطقه الروج که مورد حمایت ماست، از مهم ترین مناطق کشاورزی این کشور است که بیش از ۵۰ روستا در خود دارد.

توسعه بخش کشاورزی الروج باعث بهبود شرایط ۵۲۰۰ خانوار ساکن در این منطقه برای کشت گندم به عنوان استراتژیک ترین محصول غذایی سوریه خواهد شد.

همچنین طبق برآورد قطری ها این سرمایه گذاری باعث ایجاد اشتغال برای ۱۳ هزار نفر در این ناحیه به طور مستقیم خواهد شد و این موضوع باعث اقامت دائمی کشاورزان در مناطق خود می شود.

منبع: thepeninsulaqatar

  1. ۱۷۶ هزار دلار پول توجیبی یکی از شاهزاده های قطری هم بعید میدونم بشه. زشته بابا . برعکس هدفتونه این خبر بنظرم

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.