۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۵۳۲ ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشور هند در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۸۸۵ تن طلا از بازارهای جهانی خریداری کرده است که در مقایسه با سال گذشته میلادی ۶۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مسیر اقتصاد گزارشات منتشر شده از میزان واردات طلای کشورها در سال ۲۰۱۷ میلادی نشان می دهد که در این سال میزان واردات طلای کشور هند با بیش از ۶۷ درصد افزایش به ۸۸۵ تن رسیده است.

کشور هند بعد از کشور چین بزرگترین مصرف کننده و واردکننده طلا در جهان محسوب می شود. افزایش تقاضای طلا از سوی کشورهایی همچون هند و چین می تواند قیمت این فلز گرانبها را با افزایش مواجه نماید.

در طول سال ۲۰۱۷ میلادی قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است که این عملکرد یک ساله بهترین عملکرد طلا از سال ۲۰۱۰ میلادی محسوب می شود.

در حال حاضر به دلیل افزایش استقبال مردم کشور هند و دیگر کشورهای جهان به خرید طلا قیمت این فلز گرانبها به بیشترین میزان در طول سه ماه اخیر رسیده است.

دولت هند در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی با هدف جلوگیری از پولشویی و فرار مالیاتی اصلاحاتی را در زمینه انتشار اسکناس در دستور کار قرار داد. این اصلاحات موجب شد برای مدتی نقدینگی در دسترس مردم برای خرید طلا کاهش یابد.

اما در طول سال ۲۰۱۷ میلادی با بهبود شرایط نقدینگی مردم هند میزان خرید طلا توسط مردم این کشور نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

صنعت تولید جواهر در کشور هند یکی از مهم ترین بخش های صنعتی در این کشور محسوب می شود. این صنعت سالانه بخش زیادی از نیاز خود به طلا را از طریق واردات تأمین می کند.

انتظار می رود روند خرید گسترده طلا توسط مردم کشور هند و همچنین دولت این کشور در طول سال های آینده نیز همچون سال ۲۰۱۷ میلادی تداوم داشته باشد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.