۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۴۰۶ ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

سرمایه گذاران چینی در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی موفق شدند پروژه آب شیرین کن بندر گوادر پاکستان را به بهره برداری برسانند. چین پروژه های متعددی را در سراسر کشور پاکستان و به طور خاص بندر گوادر در دستور کار دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد پروژه آب شیرین کن ساخته شده توسط سرمایه گذاران چینی در بندر گوادر روز گذشته با حضور وزیر بنادر و کشتی رانی پاکستان به بهره برداری رسید.

این واحد آب شیرین کن قرار است آب شرب بندر گوادر و مناطق نزدیک به آن را تأمین نماید. ظرفیت این واحد آب شیرین کن در حدود ۲۵۴ هزار گالون عنوان شده است.

کشور چین در ماه های اخیر پروژه های زیرساختی متعددی را در قالب برنامه جامع کریدور اقتصادی چین-پاکستان در این کشور اجرایی نموده است.

هدف از اجرای این پروژه تسهیل دسترسی مرزهای غربی چین به آب های آزاد در جنوب غربی پاکستان است و از این رو بندر گوادر از اهمیت ویژه ای برای چین برخوردار است.

راه اندازی پروژه آب شیرین کن در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی می تواند سرآغازی برای به بهره برداری رسیدن دیگر پروژه های چین در پاکستان و به طور خاص در بندر گوادر باشد.

بندر گوادر و مناطق اطراف آن ماه هاست که با کمبود آب شرب مواجه هستند و راه اندازی این واحد آب شیرین کن می تواند بخش زیادی از مشکلات آن ها را مرتفع نماید.

از طرف دیگر سرمایه گذاران چینی با اجرای این پروژه ها علاوه بر تسهیل در اجرای پروژه های بعدی، جایگاه خود را در بین مردم و دولت مردان پاکستانی تقویت می نمایند.

منبع: پایگاه خبری داون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.