۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۲۰۴ ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

نهاد سیاست گذار تبادلات مالی خارجی در کشور چین به منظور جلوگیری از خروج ارز، سقف برداشت از حساب های خارجی برای شهروندان این کشور را کاهش داد.

به گزارش مسیر اقتصاد نهاد سیاست گذار تبادلات مالی خارجی در کشور چین اعلام کرده است محدودیت های بیشتری در زمینه برداشت از حساب های بانکی در خارج از کشور برای شهروندان این کشور وضع نموده است.

هدف اصلی این کشور از این اقدام جلوگیری از خروج گسترده ارز از کشور است که می تواند به مواردی همچون فرار مالیاتی، پول شویی و تأمین مالی تروریسم منجر شود.

بر این اساس نهاد سیاست گذار تبادلات مالی خارجی کشور چین میزان سقف امکان برداشت از حساب های یوآنی در خارج از کشور چین برای هر شهروند چینی را در هر سال به ۱۰۰ هزار یوآن معدل حدود ۱۵۳۰۰ دلار کاهش داده است.

این نهاد اعلام کرده است درصورتی که یک شهروند چینی بیش از این میزان در یک سال از حساب های یوآنی خود در خارج از کشور برداشت نماید، از آن پس حساب او مسدود خواهد شد.

پیش از این قانون چین به نحوی بود که امکان برداشت تا سقف ۱۰۰ هزار یوآن را برای هر کارت بانکی فراهم می کرد. قانون قبلی این امکان را برای شهروندان چینی در خارج از این کشور فراهم کرده بود که با استفاده از کارت های بانکی متعدد به هر میزان که بخواهند از حساب های خود برداشت نمایند.

بر اساس اعلام دولت چین قانون جدید از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی اجرایی شده است و انتظار می رود اجرایی شدن آن از میزان خروج ارز از این کشور بکاهد.

گفتنی است کشور چین بانک های فعال متعددی در بسیاری از کشورهای جهان دارد که به ارائه خدمات مالی به شهروندان چینی در این کشورها مشغول هستند.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.