۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۰۶۶ ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ دسته: کشاورزی
۰

دولت هند قصد دارد به منظور افزایش درآمد کشاورزان، به وضعیت نظام توزیع محصولات کشاورزی سامان دهد؛ این کشور برای تحقق این هدف از راه اندازی یک سامانه الکترونیکی جامع برای فروش محصولات کار خود را آغاز نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از برنامه های مهم دولت هند برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم این کشور و افزایش میزان تولید، اشتغال و صادرات، حمایت از بخش کشاورزی است.

دولت هند برنامه دارد تا در طول ۵ سال آینده درآمد کشاورزان هندی را به دو برابر میزان فعلی افزایش دهد. یکی از مهم ترین برنامه های دولت هند برای تحقق این هدف بهبود وضعیت نظام توزیع محصولات کشاورزی است.

در حال حاضر در کشور هند نظام توزیع محصولات کشاورزی با مشکلاتی مواجه است. عدم ساماندهی این نظام توزیع برای سال های متمادی موجب شده است شبکه ای از دلالان شکل بگیرند که بخش عمده سود حاصل از فعالیت های کشاورزی را از آن خود می نمایند.

در صورتی که دولت هند بتواند نظام توزیع را اصلاح نماید، بخش بیشتری از سود حاصل از فعالیت های کشاورزی به خود کشاورزان می رسد و این مسئله می تواند اثرگذاری قابل توجهی در تقویت درآمد و وضعیت اقتصادی کشاورزان داشته باشد.

برای این منظور در اولین گام دولت هند قصد دارد یک سامانه الکترونیکی جامع راه اندازی نماید تا تمامی کشاورزان بتوانند محصولات تولیدی خود را در این سامانه به فروش برسانند.

با راه اندازی این سامانه کشاورزان هندی می توانند محصولات تولیدی خود را از طریق اینترنت به فروش برسانند. این اقدام گرچه به طور کامل به ساماندهی نظام توزیع محصولات کشاورزی در هند منجر نمی شود، اما می تواند با فراهم کردن گزینه های جدید برای فروش محصولات کشاورزان، به بخشی از دلالی در بخش کشاورزی پایان دهد و شرایط را برای سود بیشتر کشاورزان هندی فراهم نماید.

با اینحال کشاورزان و مسئولین استانی بخش های مختلف کشور هند از دولت مرکزی درخواست کرده اند جوانب متعددی قانون پیشنهادی را برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان در نظر بگیرد.

به همین دلیل قانون جدید راه اندازی سامانه الکترونیکی فروش محصولات کشاورزی در کشور هند هنوز در مرحله رایزنی دولت با کشاورزان قرار دارد و به تصویب نهایی نرسیده است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.