۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۳۰۶۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت چین از اواسط سال گذشته میلادی، شرایط را برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های بزرگ فراهم کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت چین از ابتدای سال جاری میلادی سیاست های متنوعی را برای تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های اقتصادی مختلف در دستور کار قرار داده است که در نهایت به افزایش سرمایه گذاری ها در این کشور منجر شده است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار کشور چین، در ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری میلادی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. این درحالیست که نرخ رشد سرمایه گذاری در فصل اول سال جاری نزدیک به ۷.۷ درصد بوده است.

سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشور چین در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی وضعیت مناسبی نداشتند و به همین دلیل میزان رشد سرمایه گذاری آن ها کمتر از ۳ درصد بوده است.

برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی کشور چین اعلام کرده اند در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی شرایط به قدری برای آن ها دشوار شده بود که هیچکدام از گزینه های سرمایه گذاری موجود را مناسب ارزیابی نمی کردند.

اما از اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی دولت چین راهبرد حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را در پیش گرفته است و با اعمال سیاست های تشویقی گزینه های متعددی را پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار داده است.

دولت چین از اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی سیاست هایی همچون تسهیل در تأیید پروژه های بزرگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی، مشارکت دادن سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های بزرگ ملی و استفاده از روش های مشارکت عمومی خصوصی را در دستور کار قرار داده است.

علاوه بر این کمیسیون ملی توسعه و تحول کشور چین اعلام کرده است که در آینده نیز تسهیلاتی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر خواهد گرفت.

فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصاد از جمله توسعه فرودگاه ها، خدمات ارتباطات و همچنین بخش استخراج نفت و گاز از جمله اقدامات اعلام شده از سوی کمیسیون ملی توسعه و تحول کشور چین برای جذب بیشتر سرمایه گذاری بخش خصوصی در اقتصاد عنوان شده است.

منبع: شینهوا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.