۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۸۱۸ ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ دسته: جمعیت، دولت و حکمرانی
۰

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در سال آینده میلادی به دلیل رشد اقتصادی بالای کشور هند، میزان تولید این کشور از کشورهای بریتانیا و فرانسه پیشی خواهد گرفت و این کشور به پنجمین قدرت اقتصادی برتر جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات اقتصادی و کسب و کار جهانی در زمینه میزان تولید اقتصادی کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی، اقتصاد کشور هند قادر خواهد بود به پشتوانه جمعیت گسترده خود کشورهایی همچون بریتانیا و فرانسه را کنار بزند و به عنوان پنجمین قدرت برتر جهان مطرح گردد.

کشور هند در طول سال جاری میلادی چندین برنامه ریشه ای همچون طرح تحول مالیاتی و نظم دهی به سیاست های چاپ اسکناس را اجرایی نموده است.

اجرایی شدن این سیاست ها موجب شده است در کوتاه مدت میزان رشد اقتصادی این کشور قدری از میزان پیش بینی شده کمتر گردد و در حدود ۶ درصد تعیین شود.

اما در عین حال وجود جمعیت گسترده و آماده به کار در این کشور موجب شده است میزان رشد اقتصادی این کشور با وجود اصلاحات اقتصادی گسترده در بین بالاترین رشد ها در کشورهای جهان محسوب شود.

در سال های آتی بیش از ۲۰ میلیون نفر به جمعیت ۱۵ تا ۲۴ ساله در کشور هند اضافه می شوند و این مسئله می تواند تأثیری قابل توجه بر عملکرد اقتصادی این کشور داشته باشد.

در طول سال های آتی میزان رشد اقتصادی کشور هند در حدود ۷ درصد ارزیابی شده است و این درحالیست که رشد اقتصادی کشورهای فرانسه و بریتانیا در حدود ۱ تا ۲ درصد پیش بینی شده است.

علاوه بر این کاهش نسبی قیمت حامل های انرژی و بهبود سطح فناوری در کشور هند در سال آینده میلادی به این کشور کمک خواهد کرد که به میزان رشد اقتصادی خود بیفزاید و بتواند از کشورهای بریتانیا و فرانسه عبور نماید.

سرمایه گذاری گسترده دولت هند در توسعه زیرساخت های ارتباطی نیز یکی دیگر از دلایل اصلی بهبود رشد اقتصادی این کشور در سال های اخیر و همچنین سال های پیش رو محسوب می شود.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.