۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۲۹۵ ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ دسته: تجارت دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان اعلام کرد: علیرغم وجود تحریم ها، تجارت بین روسیه و انگلستان رو به رشد بوده و لندن به این روند صعودی اطمینان دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان اعلام کرد علیرغم وجود تحریم ها، تجارت بین روسیه و انگلستان رو به رشد بوده و لندن به این روند صعودی اطمینان دارد.

جانسون در گفتگو با همتای روس خود گفت: خوشحالم که علی رغم مشکلات و وجود تحریم ها، تجارت بین انگلستان و روسیه رو به رشد است.

وی افزود: ما در حال حاضر صادراتی به ارزش ۵ میلیون پوند به روسیه داریم و این خبر خوبی است که مشتریان روس می توانند محموله های کالاهای انگلیسی را بخرند.

جانسون گفت: من به هیچ عنوان نمی خواهم این وضعیت را تضعیف کنم.

رشد تجارت دوجانبه میان انگلیس و روسیه

بنا به اظهارات آبراموف فرستاده تجاری روسیه، امسال تجارت دوجانبه انگلیس و روسیه برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ شاهد رشد بوده است.

آبراموف گفت: در ۹ ماه نخست امسال حجم تجارت دو کشور ۲۵ درصد رشد داشته و به ۹.۳ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: که ما در هر دو بخش صادرات و واردات رشد قابل توجهی می بینیم.

صادرات روسیه به انگلیس طی ماه های ژانویه تا سپتامبر با رشد ۲۹.۴ درصدی برابر ۱.۴ میلیارد دلار بوده است.

تجارت بین دو کشور در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن شاهد ۷.۳ درصد کاهش بوده که از این میان ۷.۱ درصد مربوط به صادرات و ۷.۸ درصد مربوط به واردات بوده است.

پس از وقوع بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، روابط تجاری این کشور تحت تاثیر تحریم های بین المللی قرار گرفت. از آن پس اتحادیه اروپا تا کنون چندین دور اقدامات محدود کننده علیه روسیه انجام داده که با پاسخ روسیه به صورت ممنوعیت واردات گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، میوه و سبزیجات از اتحادیه ی اروپا مواجه شده است.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.