۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۷۰۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ دسته: حمل و نقل
۰

عباس آخوندی با اشاره به سهم اندک ایران از کریدور شمال – جنوب و انتقال بار میان هند و روسیه گفت: ما در اعلام قطعی زمان و قیمت حمل و نقل مشکل داریم و باید آن را اصلاح کنیم.

به گزارش مسیر اقتصاد عباس آخوندی در مراسم گرامی داشت هفته حمل و نقل در سالن همایش های رازی درباره سهم ایران از بار ترانزیتی کریدور شمال-جنوب گفت: با بررسی صورت گرفته در مورد میزان بار انتقال یافته از هند به روسیه و سهم ایران از ترانزیت آن، مشخص می شود میزان باری که از این کریدور ایران عبور می کند بسیار اندک است.

دلایل سهم اندک ایران از ترانزیت بار

وزیر راه و شهرسازی به دلایل پایین بودن سهم ایران از ترانزیت کریدور شمال – جنوب اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این مسئله این است که ما نمی توانیم قیمت و زمان را قطعی کنیم؛ زیرا بخشی از بار از طریق دریا، بخشی از طریق ریل و بخشی هم از طریق جاده جابجا می شود.[۱]

فاصله زیاد بار ترانزیتی جابجا شده از ظرفیت واقعی کشور

هفته گذشته مدیر عامل راه آهن نیز در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت درباره سهم ایران از ترانزیت بار گفت: برای اتصال هند و آسیای جنوب شرقی به روسیه دو کریدور مهم غرب و شرق خزر وجود دارد؛ پس چرا بار ترانزیت از ایران عبور نمی کند؟ امسال بار ترانزیت کشور تا امروز ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است که از کل سال گذشته بیشتر است. اما ظرفیت بار ترانزیت کشور چه قدر است؟

محمد زاده افزود: مطالعات انجام شده توسط چند موسسه داخلی و خارجی نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰ ظرفیت واقعی بار ترانزیتی ایران بیش از ۴۰ میلیون تن خواهد بود. این ظرفیت در صورتی ایجاد خواهد شد که مسیر ترانزیت ریلی کشور از رقابت پذیری، چابکی، سرعت و قیمت مناسب برخوردار باشد.

پینوشت:

[۱]خبرگزاری مهر کد خبر: ۴۱۷۴۹۲۷



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.