۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۳۷۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط کشورهای اروپایی، آلمان بزرگترین بازنده وضع تحریم های متقابل میان اتحادیه اروپا و روسیه بوده است؛ در این مدت ۴۰ درصد از میزان صادارت آلمان به روسیه کاهش یافته است.

به گزارش مسیر اقتصاد در طول ۳ سال اخیر کشورهای اروپایی به دلیل مشکلات سیاسی تحریم های اقتصادی متعددی علیه کشور روسیه وضع نموده اند. وضع این تحریم ها موجب کاهش تعاملات اقتصادی و متضرر شدن کشورهای عضو اتحادیه اروپا و روسیه شده است.

با اینحال نتایج یک تحقیق از سوی نهادهای اروپایی نشان داده است در بین کشورهای اروپایی، آلمان بزرگترین بازنده تحریم های روسیه بوده است.

بر اساس این تحقیقات حجم صادرات آلمان به روسیه در سه سال اخیر بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است؛ درحالیکه میزان کاهش صادرات بریتانیا، فرانسه و آمریکا به کشور روسیه به ترتیب ۷.۹، ۴.۱ و ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

بر اساس ارزیابی های این گزارش در صورتی که تحریم های کشورهای اروپایی علیه روسیه وضع نمیشد، درحال حاضر میزان صادرات آلمان به این کشور به میزان ۶۱۸ میلیون یورو بیشتر از میزان کنونی بود.

ضرر روسیه در تحریم ها کمتر از ۱۰ درصد

بر اساس این تحقیق میزان کل ضرر اقتصادی حاصل از تحریم های متقابل اتحادیه اروپا و روسیه در حدود ۳۷.۵ میلیارد یورو ارزیابی شده است که بیش از ۹۰ درصد این میزان سهم کشورهای اروپایی و ۱۰ درصد آن سهم کشور روسیه بوده است.

تحریم های کشورهای اروپایی علیه کشور روسیه از سال ۲۰۱۴ و درپی الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور شروع شد. این تحریم ها عمدتا بخش های مالی، انرژی و دفاعی روسیه را مورد هدف قرار دادند و بسیاری از اشخاص و نهادهای روسی نیز با تحریم مواجه شدند.

روسیه نیز تحریم های اقتصادی کشورهای اروپایی را با وضع ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی و غذایی و برخی مواد اولیه پاسخ داد و از آن زمان تا به حال تمام تحریم های متقابل روسیه و اتحادیه اروپا پاربجا بوده است.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.