۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۲۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت هند قصد دارد به منظور افزایش جذب سرمایه های بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی، ریسک این پروژه ها را کاهش دهد و بر میزان سود انتظاری آن ها بیفزاید.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از برنامه های ویژه دولت هند برای افزایش سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی و تسریع در پیشبرد آن ها تسهیل شرایط برای ورود سرمایه های بخش خصوصی است.

در همین راستا مدیر اجرایی سازمان پیشرفت نیتی آیوگ در کشور هند در اجلاسی با موضوع استفاده از سرمایه های بخش خصوصی در توسعه زیرساخت در قالب قراردادهای مشارکت عمومی-خصوصی، الزاماتی را در خصوص جذب سرمایه های بخش خصوصی به پروژه های عمرانی مطرح نموده است.

بر اساس پیشنهادات این مقام دولتی هند دولت این کشور قصد دارد به منظور افزایش جذب سرمایه های بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی، ریسک این پروژه ها را کاهش دهد و بر میزان سود انتظاری آن ها بیفزاید.

مدیر اجرایی نیتی آیوگ در این خصوص گفته است: «اگر بخواهیم سرمایه های بخش خصوصی را به بخش توسعه زیرساخت ها و انجام پروژه های عمرانی جذب کنیم باید سازوکاری برای شنیدن مخاطرات آن ها تدارک ببینیم و با استفاده از نظرات مطرح شده ریسک سرمایه گذاری آن ها را کاهش دهیم.»

وی افزود: «در این صورت علاوه بر افزایش سرمایه های جذب شده، در طول اجرای پروژه نیز میزان تأخیر در اجرا کاهش خواهد یافت و شاهد کاهش آمار پروژه های نیمه کاره خواهیم بود.»

مدیر اجرایی نیتی آیوگ همچنین گفت: «بخش خصوصی به مانند یک نهاد خیریه نیست. از این رو لازم است پروژه ها به نحوی طراحی شوند که امکان سوددهی مناسبی از آن ها قابل تصور باشد.»

سرمایه گذاری در اجرای طرح هایی مانند ساخت شهرک های صنعتی، اجرای پروژه های حمل و نقل درون شهری مانند مترو و همچنین ساخت مسیرهای ارتباطی جاده ای و ریلی با استفاده از سرمایه های بخش خصوصی یکی از مهم ترین برنامه های دولت هند برای اشتغال زایی و افزایش نرخ رشد اقتصادی در ۵ سال آینده است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.