۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۲۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ دسته: کشاورزی
۰

نماینده هند در سازمان تجارت جهانی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به طور گسترده از بخش کشاورزی حمایت می کنند، از این کشورها خواست از میزان یارانه های بخش کشاورزی بکاهند تا امکان برقراری تجارت عادلانه فراهم شود.

به گزارش مسیر اقتصاد در روزهای اخیر یازدهمین اجلاس سازمان تجارت جهانی در کشور آرژانتین برگزار شده است. در این نشست نماینده کشور هند با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته جهان به طور گسترده از بخش کشاورزی حمایت می کنند از آن ها درخواست کرد میزان حمایت یارانه ای از بخش کشاورزی را کاهش دهند.

نماینده هند در این خصوص گفت: «حمایت های گسترده کشورهای توسعه یافته از بخش کشاورزی به طور قطع شرایط طبیعی بازار جهانی را برهم می زند و از این رو خلاف قواعد سازمان تجارت جهانی است.»

گفتنی است که کشورهای توسعه یافته مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از روش های متعددی اقدام به حمایت از بخش کشاورزی می نمایند. با اینحال این کشورها همواره از کشورهای درحال توسعه در زمینه حمایت گسترده از بخش های مختلف اقتصادی انتقاد می نمایند.

نماینده هند همچنین خواستار در نظر گرفتن سازوکاری مخصوص کشورهای درحال توسعه برای حمایت از تولیدات داخلی بخش کشاورزی در برابر واردات ارزان قیمت شده است.

در حال حاضر مسائل متعددی در سازمان تجارت جهانی بین کشورهای عضور مطرح است و با وجود بحث و تبادل نظر فراوان هیچ توافقی در مورد آن ها صورت نگرفته است.

در این خصوص نیز نماینده هند از کشورهای حاضر در اجلاس سازمان تجارت جهانی درخواست کرده است تا زمانی که بحث بر سر مسائل موجود پایان نیافته از طرح مسائل جدید همچون تسهیل سرمایه گذاری مشترک و یا تجارت الکترونیک خودداری نمایند.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.