۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۰۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ دسته: مالیات
۰

وزرای اقتصاد ۵ کشور بزرگ اروپا در نامه ای مشترک به وزیر اقتصاد آمریکا، قانون جدید مالیاتی این کشور را خلاف قواعد تجارت جهانی دانستند و از تصویب آن ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا به تازگی قانون جدیدی برای اصلاح نظام مالیاتی این کشور تدارک دیده و برای تصویب آن را به کنگره این کشور ارسال نموده است.

هدف دولت آمریکا از اصلاح نظام مالیاتی آمریکا، کاهش نرخ مالیات بر درآمد افراد و شرکت ها به منظور افزایش فرصت های شغلی و رشد اقتصادی عنوان شده است.

با اینحال یکی از رویکرد های حاکم بر قانون جدید مالیاتی آمریکا تسهیل شرایط انتقال شرکت های بزرگ به داخل این کشور است. برای تحقق این هدف افزایش نرخ مالیات از شرکت های خارجی در این قانون در نظر گرفته شده است.

همچنین در این قانون نرخ مالیات بر درآمدهای خارجی شرکت های آمریکایی به مراتب بیشتر از نرخ مالیات بر درآمد آن ها در داخل آمریکا در نظر گرفته شده است.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها از فعالیت گسترده شرکت های آمریکایی در خارج از این کشور انتقاد کرده بود و از آن ها خواسته بود بخش عمده فعالیت های خود را در داخل این کشور انجام دهند و برای مردم آمریکا اشتغال فراهم نمایند.

با این حال تصویب این قانون در آمریکا به تازگی مورد انتقاد ۵ کشور بزرگ اتحادیه اروپا قرار گرفته است. کشورهای اروپایی معتقدند این قانون برخلاف قواعد معمول جهانی است و موجب می شود شرکت های اروپایی بیشتر از گذشته مالیات بپردازند.

در همین راستا وزرای اقتصاد ۵ کشور آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و اسپانیا در نامه ای مشترک به وزیر اقتصاد کشور آمریکا هشدار داده اند قانون جدید مالیاتی این کشور برخلاف قواعد تجارت جهانی است و موجب کاهش میزان تجارت خواهد شد.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.