۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۷۴۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ دسته: کشاورزی
۰

کیخا عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با تفکیک بخش بازرگانی از دو وزارتخانه تولیدی گفت: تقویت صادرات آرزوی هر دولتی است، اما چگونگی دستیابی به این مهم باید قابل توجه باشد؛ لذا این هدف با تفکیک وزارتخان ها محقق نمی شود.

احمد علی کیخا عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد در رابطه با تفکیک بخش بازرگانی از دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت گفت: ادغام و یا تفکیک هر بخش هزینه های فراوانی برای دولت در پی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی در واکنش به سخنان رئیس مجلس در رابطه با تفکیک مشروط بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی و صمت گفت: فی نفسه تقویت صادرات مورد تایید است اما اینکه چگونه به تقویت صادرات کمک کنیم مهم است.

کیخا تاکید کرد: دولت طبق سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و طبق قوانین توسعه ای کشور باید حجم و اندازه خود را کوچک کرده و با چابک سازی ساختار خود در راستای اجرای برنامه ها اقدام کند.

نماینده مردم زابل ادامه داد: وظیفه دولت از اجرای برنامه ها، در میدان کار بودن نیست چرا که دولت باید مشغول سیاستگذاری باشد و تصدی گری خود از امور اجرایی را کاهش دهد.

مدیریت یکپارچه تولید و بازرگانی برنامه ای موفق در توسعه صادرات

کیخا در مورد وضعیت بخش بازرگانی و تولیدی در کشور گفت: مدیریت یکپارچه این دو لازم و ملزوم یکدیگر بوده و جدایی این دو از یکدیگر به ضرر هر کدام از آن ها تمام خواهد شد.

وی در مورد وضعیت بخش کشاورزی هم اظهار داشت: بعد از اجرای قانون تمرکز وظایف که بخش بازرگانی را به وزارت جهاد کشاورزی سپرد، شاهد پیشرفت های مناسبی در برخی از قسمت های تولیدی این وزارتخانه بودیم.

لزوم تقویت هر چه بیشتر بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی 

کیخا تاکید کرد: برای تداوم موفقیت ها نیاز است تا قسمت بازرگانی و تجارت این وزارتخانه به طور کامل فعال شده و نیروهای متخصص تری به این وزارتخانه منتقل شوند تا شاهد پیشرفت هرچه سریعتر برنامه ها و افزایش تولیدات با کیفیت باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی همچنین در رابطه با تداخل وظایف ایجاد شده بعد از اجرای قانون تمرکز وظایف بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای این موضوع باید با هم اندیشی و درخواست از دولت شرح وظایف ارگان های مشترک بین وزارت صمت و کشاورزی تعیین شود.

وی در پایان گفتگوی خود با مسیر اقتصاد تصریح کرد: اساسا تولید بدون صادرات مفهومی ندارد و از این منظر سخنان رئیس مجلس صحیح بوده اما اینکه چگونه قرار است به تقویت این دو بخش کمک کنیم مهم  بوده و باید به صورت کامل بررسی شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.