۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۷۳۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت
۰

سازمان نیدا به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار در پیشرفت کشور فیلیپین، توانسته است در سال جاری برنامه توسعه بلندمدت این کشور را طراحی کند.

به گزارش مسیر اقتصاد سازمان پیشرفت نیدا برنامه های میان مدت و بلندمدت توسعه کشور فیلیپین را با کمک دیگر سازمان‌های دولتی و نهادهای تخصصی و همچنین مشارکت مردم فیلیپین تدوین کرده است.

این برنامه با عنوان «برنامه توسعه فیلیپین» ([PDP[۱) برای دوره زمانی ۲۰۲۲-۲۰۱۷ تدوین شده است. بیش از ۳۰۰ نفر از بخش های مختلف خصوصی و دولتی در تدوین این برنامه مشارکت کرده‌اند.

این برنامه در ۲۱ فصل تدوین شده است و چگونگی تحقق هدف‌گذاری های فیلیپین در افزایش رقابت پذیری جهانی اقتصاد این کشور و تقویت ساختارهای اجتماعی آن را به تصویر می کشد.

هدف برنامه مذکور  رسیدن فیلیپین به رشد اقتصادی و درآمد سرانه بالا، کاهش فقر در مناطق شهری و روستایی، کاهش نرخ بیکاری، توجه به محیط زیست، برقراری صلح و امنیت و در نهایت تقویت زیر ساخت های اجتماعی، همانند افزایش سرمایه اجتماعی در بین مردم است.

همچنین این سازمان برای افزایش مشارکت عمومی، این برنامه را بعد از تدوین در اختیار مردم قرار داده تا نظرات آن‌ها را در برنامه ها و سیاست های خود اعمال کند.

نحوه اجرای برنامه توسعه ای در فیلیپین چگونه است؟

در مناطق مختلف کشور فیلیپین سازمان های پیشرفت منطقه ای با نام «شورای توسعه منطقه‌ای» ([RDC) وجود دارند. برنامه ها از طریق این سازمان‌های پیشرفت منطقه ای در اختیار ادارات دولتی مناطق ([LGU) قرار می گیرد و نحوه اجرا برای آن‌ها توضیح داده می شود. همچنین این برنامه ها به منظور اعمال نظر و مشاوره در اختیار‌ دانشگاهیان و جامعه مدنی قرار می گیرد.

اهداف این برنامه ها هر ساله با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی، چالش های در حال ظهور و آخرین تحولات کشور مورد بازبینی و به روزرسانی قرار می گیرد.

این برنامه فقط بصورت یک سند در اختیار سازمان‌ها قرار نمی گیرد؛ بلکه دولت فیلیپین، سازمان پیشرفت نیدا و مردم به صورت مشترک و هماهنگ برای اجرای این برنامه ها در سال های پیش رو تلاش خواهند کرد.

پینوشت:

[۱] Philippine Development Plan

[۲] Regional Development Councils

[۳] regional offices and local government units

برگرفته از: سازمان پیشرفت فیلیپین (نیدا) 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.