۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۷۰۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دو بانک تجاری – دولتی چینی و کره ای قرار است پیمان پولی دوجانبه ای به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار میان خود منعقد نمایند. این اولین پیمان پولی دوجانبه در جهان است که در آن بانک های مرکزی حضور ندارد. هدف از این اقدام استفاده از ارزهای ملی در تجارت دوجانبه بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک توسعه کره جنوبی قرار است پیمان پولی دوجانبه ای به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار (معادل ۲۱۹ میلیارد وون کره) را با بانک صنعتی و بازرگانی چین به عنوان بزرگترین بانک تجاری جهان به لحاظ سرمایه ای امضا کند.

طبق گفته لی دونگ ژول، رئیس بانک توسعه کره جنوبی در دهم دسامبر، این بانک قصد دارد طی هفته جاری تفاهمنامه ای با بانک صنعتی و بازرگانی چین امضاء نماید. این دو بانک در حال مذاکره هستند تا ارزش پیمان پولی به اندازه ۲۰۰ میلیون دلار باشد.

این اولین پیمان پولی دوجانبه است که بدون حضور بانک های مرکزی و به طور خاص میان دو بانک تجاری- دولتی چینی و کره ای منعقد می شود. بانک توسعه کره جنوبی همچنین قصد دارد تا پیمان های پولی جداگانه ای با سایر بانک های چینی نیز منعقد نماید.

هنگامی که دو بانک موفق به انعقاد پیمان پولی دوجانبه میان خود می شوند، آن ها قادر خواهند بود وام های خود را به شرکت های کشور شریک خود با استفاده از ارزهای ملی تخصیص دهند. این تسهیلات به مثابه بازکردن خط اعتباری برای یکدیگر است.

انتظار می رود شرکت های مختلف کره ای با این روش به راحتی بتوانند از بانک های چینی وام یوآنی دریافت کنند و بالعکس این تسهیلات نیز برای شرکت های چینی ایجاد شود.

البته لازم به ذکر است که بانک های مرکزی چین و کره جنوبی سابقا اقدام به انعقاد پیمان پولی دوجانبه میان خود نموده اند و بعد از اتمام دوره پیمان برای چندین بار آن را با مبلغ بالاتر تمدید کرده اند. مبلغ آخرین پیمان پولی میان بانک های مرکزی دو کشور ۵۶ میلیارد دلار بوده است.

منبع: بیزینس کره



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.