۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۳۳۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ دسته: مالیات
۰

کشور هند نرخ مالیات بر فروش را به صورت پلکانی وضع کرده است؛ بر این اساس کالاهای اساسی از پرداخت مالیات معاف هستند و نرخ مالیات کالاهای غیر ضروری و لوکس ۲۸ درصد تعیین شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور هند به تازگی نظام مالیاتی خود را متحول کرده و بر مصرف کالاها مالیات وضع نموده است. در نظام مالیاتی جدید هند میزان مالیات بر فروش کالاها افزایش یافته و علاوه بر آن امکان فرار مالیاتی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

دولت هند در نظام مالیاتی جدید نرخ های مالیاتی متفاوتی را بر فروش کالاهای مختلف در نظر گرفته است. در نظر گرفتن نرخ های مالیاتی مختلف برای کالاها این امکان را فراهم می کند که از فروش برخی کالاهای غیر ضروری مالیات بیشتری اخذ شود و شرایط برای جهت دهی سرمایه های تولیدی به سمت محصولات ضروری فراهم شود.

در همین راستا یکی از مهمترین بخش های نظام مالیاتی جدید هند افزایش مالیات بر فروش کالاهای غیر ضروری و لوکس است.

در قانون جدید مالیاتی هند نرخ مالیات بر فروش کالاها به طور میانگین بین ۱۲ تا ۱۸ درصد تعیین شده است. این درحالیست که برخی از کالاهای اساسی و ضروری از پرداخت مالیات معاف هستند و برای برخی دیگر از این دست کالاها نیز نرخ مالیات ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

اما در عین حال دولت هند نرخ مالیات کالاهای غیر ضروری و لوکس ۲۸ را درصد تعیین کرده است. افزایش درآمد مالیاتی و جلوگیری از مصرف کالاهای غیر ضروری و لوکس اهداف اصلی دولت هند از افزایش مالیات بر مصرف این دست کالاها عنوان شده است.

در همین راستا آرون جینتلی وزیر اقتصاد کشور هند در توضیح مدل پلکانی نرخ های مالیاتی در قانون جدید مالیات این کشور گفت: «نرخ میانگین مالیات بر مصرف ۱۲ تا ۱۸ درصد تعیین شده است که نرخ معقول و متعادلی محسوب می شود. با اینحال دولت برای برخی کالاهای غیر ضروری و لوکس نرخ ۲۸ درصد را در نظر گرفته است.»

گفتنی است نظام مالیات بر مصرف در واقع همان کارکرد نظام مالیات بر ارزش افزوده را دارد و تنها در برخی رویه های اجرایی با آن متفاوت است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.