۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۲۴۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ دسته: پول و بانک
۰

نمایندگان مجلس آمریکا قصد دارند با به روزرسانی قانون پولشویی این کشور، مردم را موظف کنند دارایی های پول الکترونیکی خود را به دولت اطلاع دهند. بر اساس نظر کارشناسان رواج پول های الکترونیکی در جهان با منافع دولت آمریکا همخوانی ندارد و می‌تواند به تضعیف جایگاه دلار در جهان منجر شود.

به گزارش مسیر اقتصاد مجلس سنای آمریکا قصد دارد قانونی را تصویب نماید که بر اساس آن شهروندان این کشور موظف می شوند دارایی های پول الکترونیکی خود را به دولت این کشور اطلاع دهند.

این قانون علاوه بر شهروندان آمریکایی که در داخل این کشور زندگی می کنند، تمامی افرادی که در خارج از آمریکا زندگی می کنند و تابعیت آمریکایی دارند را نیز شامل می شود.

درحال حاضر طبق قانون پولشویی آمریکا تمامی شهروندان این کشور موظف هستند دارایی های مالی خود را به اطلاع دولت برسانند و در غیر اینصورت با جریمه های سخت دولت مواجه خواهند شد.

با اینحال نمایندگان مجلس سنای آمریکا معتقدند قانون فعلی ضد پولشویی آمریکا نیاز به بازبینی و به روز رسانی دارد و لازم است عباراتی همچون «نهادهای مالی» و «حساب های مالی» در این قانون به نوعی تغییر کند که حساب های مردم در پول های الکترونیکی را نیز شامل شود.

کارشناسان معتقدند اگر این قانون در آمریکا تصویب شود می تواند اثرگذاری قابل توجهی در استفاده از پول های الکترونیکی در داخل و خارج از آمریکا داشته باشد.

در حال حاضر کاخ سفید اعلام کرده است که با دقت تحولات حوزه پول های الکترونیکی را زیر نظر دارد و قصد دارد قاعده هایی در زمینه استفاده مردم از آن ها وضع نماید.

بر اساس نظر کارشناسان رواج پول های الکترونیکی در جهان با منافع دولت آمریکا همخوانی ندارد و می‌تواند به تضعیف جایگاه دلار در جهان منجر شود. از این رو دولت آمریکا از اقداماتی که به محدودیت استفاده از پول های الکترونیکی منجر شود استقبال می کند.

یکی از مواردی که می تواند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد، نقش پول های الکترونیکی در تأمین مالی گروه های تروریستی در جهان است. در واقع دولت آمریکا می تواند به این بهانه که گروه های تروریستی برای تأمین مالی از بیت کوین استفاده می کنند، برای استفاده از آن محدودیت هایی در نظر بگیرد.

در همین راستا یکی از نمایندگان مجلس آمریکا از دولت این کشور درخواست کرده است نقش استفاده از پول الکترونیکی در تأمین مالی گروه های تروریستی را مورد بررسی قرار دهد.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.