۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۰۵۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت هند در گام بعدی گسترش سامانه هویتی آدهار شماره تلفن همراه شهروندان را نیز به این سامانه متصل کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت ارتباطات کشور هند اعلام کرده است در ادامه تکمیل سامانه هویتی آدهار تمامی شهروندان هندی باید سیم کارت های خود را نیز به حساب خود در این سامانه متصل نمایند.

بر این اساس شماره تلفن همراه هر شهروند هندی به دیگر اطلاعات در سامانه هویتی آدهار همچون شماره حساب بانکی، وضعیت تسهیلات بانکی، وضعیت پرداخت مالیات، وضعیت بیمه و دیگر موارد متصل خواهد شد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات هند اوپراتور های تلفن همراه در این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تنها به افرادی خدمات رسانی خواهند کرد که اطلاعات مربوط به تلفن همراه خود را در سامانه آدهار وارد کرده باشند.

در قالب این طرح حتی افراد خارجی که شهروند هند محسوب نمی شوند و حسابی در سامانه هویتی آدهار ندارند نیز موظفند برای استفاده از خدمات اوپراتورهای تلفن همراه در این کشور با همراه داشتن گذرنامه خود اقدام به ثبت اطلاعات خود نمایند.

در صورتی که شهروندان هندی و یا افراد خارجی از ثبت اطلاعات خود خودداری نمایند از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی اوپراتورهای تلفن همراه به آن ها خدمت رسانی نخواهند کرد.

سامانه هویتی آدهار در کشور هند به منظور افزایش شفافیت اقتصادی و اتصال سامانه های هویتی راه اندازی شده است و تا به حال برای بیش از ۱.۲ میلیارد نفر از مردم هند کد آدهار صادر شده است.

در حال حاضر بخش کمی از مردم هند حسابی در سامانه آدهار ندارند اما الزام به اتصال تلفن همراه به سامانه هویتی آدهار می تواند موجب مراجعه انی بخش از مردم به ایجاد حساب در سامانه آدهار گردد.

اتصال تلفن همراه به سامانه آدهار یکی از مهم ترین بخش های گسترش این سامانه در کشور هند است که می تواند موجب شفافیت اقتصادی بیشتر در این کشور گردد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.