۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۸۶۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت روسیه با هدف جلوگیری از اثرگذاری تحریم های جدید آمریکا، شرکت های دولتی را از انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای خود معاف کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد آمریکا به تازگی تحریم های مالی متعددی علیه شرکت های دولتی روسیه وضع نموده است که بخشی از آن ها از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی اجرایی خواهند شد.

بر اساس این تحریم ها هر فرد و یا شرکتی که بخواهد با شرکت های تحریمی روسیه همکاری نماید، به مانند شرکت های این کشور با جرائم تحریمی آمریکا مواجه خواهد شد.

در تحریم های جدید آمریکا بزرگترین شرکت های دولتی روسیه نیز در لیست تحریمی قرار گرفته اند که در این میان شرکت هایی همچون روس تک، راشن هلیکوپترز، سوخو و کلاشینکوف بیش از دیگران در معرض همکاری با شرکت های خارجی قرار دارند.

کشور روسیه نیز در پاسخ به این تحریم ها به تازگی اعلام کرده است شرکت های دولتی این کشور از این پس موظف نیستند تمامی قراردادهای خود را به طور عمومی اعلام نمایند.

دیمیتری مدودوف نخست وزیر کشور روسیه در روز دوشنبه هفته گذشته این طرح را امضا نموده و از آن زمان به بعد شرکت های دولتی این کشور می توانند جزئیات مربوط به قراردادهای خود را از دید عموم مخفی نگهدارند.

این طرح به طور مدت دار و موقت مورد تصویب دولت روسیه قرار گرفته است. زمان این قانون تا پایان نیمه سال ۲۰۱۸ میلادی در نظر گرفته شده است.

تا آن زمان شرکت های دولتی روسیه موظف هستند اطلاعات مربوط به قراردادهای خود را دسته بندی نموده و برای ارائه به عموم آماده نمایند، اما می توانند از انتشار آن ها خودداری نمایند. همچنین در این مدت شرکت های دولتی روسیه موظفند اطلاعات مربوط به قراردادهای خود را به روش های دیگری به اطلاع دولت برسانند.

طبق این قانون نهادهای دولتی همچون وزارت دفاع، سرویس امنیتی دولتی و سرویس اطلاعات خارجی نیز در کنار شرکت های دولتی روسیه مشمول معافیت از انتشار عمومی قراردادهای خود شده اند.

این قانون می تواند با پنهان کردن فعالیت های شرکت های روسی، علاوه بر تسهیل در فعالیت های آن ها، امکان تحریم پذیری دیگر شرکت ها از سوی آمریکا را محدود نماید.

در واقع زمانی که اطلاعاتی درخصوص همکاری شرکت های خارجی با شرکت های دولتی روسیه منتشر نشود، آمریکا قادر به تحریم این شرکت ها نخواهد بود.

منبع: راشا تودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.