۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۲۴۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزیر انرژی های تجدیدپذیر هند اعلام کرد: ساخت نیروگاه های خورشیدی به شرکت هایی سپرده می شود که از سلول های خورشیدی داخلی استفاده نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند در سال های اخیر به منظور حمایت از تولیدات داخلی برنامه گسترده ای با عنوان «ساخت هند» در نظر گرفته است.

از طرف دیگر یکی از برنامه های اصلی دولت هند در زمینه تأمین انرژی مورد نیاز این کشور حرکت به سمت توسعه گسترده ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر است.

در این راستا در طول سال های اخیر طرح های متعددی برای ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی در نظر گرفته شده است.

دولت هند قصد دارد به منظور تقویت هر دو طرح نیروگاه های خورشیدی جدید را ملزم به استفاده از سلول های خورشیدی تولید داخل نماید.

وزیر انرژی های تجدیدپذیر کشور هند در این خصوص گفته است: «برنامه های مد نظر دولت برای ساخت نیروگاه های خورشیدی تا ظرفیت ۲۰ گیگا وات تنها به شرکت هایی سپرده می شود که از سلول های خورشیدی داخلی استفاده نمایند.»

در حال حاضر ظرفیت تولید سلول های خورشیدی در داخل کشور هند برای احداث نیروگاه های خورشیدی تا ظرفیت ۸.۵ گیگاوات قابلیت دارد. اما دولت انتظار دارد با تسهیلات در نظر گرفته شده و الزام نیروگاه ها به خرید سلول های خورشیدی داخلی این ظرفیت در آینده نزدیک به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

طبق اعلام مسئولان دولت هند طرح الزام نیروگاه ها به خرید سلول های خورشیدی داخلی، برخلاف قواعد سازمان تجارت جهانی نیست؛ چراکه دولت ها می توانند برای پروژه های دولتی شرایط مد نظر خود را اعمال نمایند.

طبق آمار تجارت خارجی هند در سال گذشته حدود ۳.۲ میلیارد دلار سلول خورشیدی به این کشور وارد شده است که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۶ درصد افزایش یافته است.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.