۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۲۴۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ دسته: اقتصادِ محور مقاومت، حمل و نقل
۰

به گفته وزیر حمل و نقل سوریه در جریان جنگ بیش از ۵۰ درصد از مسیرهای جاده ای و ۷۵ درصد از مسیرهای ریلی این کشور تخریب شده است. سوریه قصد دارد بعد از بازسازی مسیرهای داخلی شبکه ریلی خود را به کشورهای ایران، عراق، اردن و حتی چین و ترکیه متصل نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد در ۶ سال اخیر کشور سوریه با بحران و جنگ داخلی مواجه بوده و زیرساخت های ارتباطی و تولیدی این کشور به طور گسترده ای تخریب شده است. این کشور قصد دارد با همکاری کشورهای خارجی همچون ایران، روسیه و چین به بازسازی زیرساخت های خود بپردازد.

در همین راستا وزیر حمل و نقل سوریه با بیان اینکه هزینه بازسازی این کشور بیش از ۴.۷ میلیارد دلار برآورد شده است گفت: توسعه خطوط ریلی و اتصال به کشورهای عراق، ایران، اردن و حتی چین و ترکیه در دستور کار سوریه قرار گرفته است.

در جریان جنگ داخلی سوریه بیش از ۵۰ پل جاده ای و ۱۷ پل ریلی این کشور تخریب شده و در مجموع نیز ۵۰ درصد از کل ۴۰۹۵ کیلومتر مسیرهای جاده ای و ۷۵ درصد از کل ۲۴۰۰ کیلومتر مسیرهای ریلی موجود در زمان پیش از جنگ ویران شده است.

طبق اعلام وزیر حمل و نقل سوریه فرآیند بازسازی مسیرهای ریلی و جاده ای این کشور آغاز شده است به طوریکه گروه های بازسازی به همراه ارتش به محل های آزادسازی شده می روند تا به سرعت به وضعیت مسیرهای ارتباطی این کشور سامان دهند.

کشف و خنثی سازی بمب های کارگذاری شده در مسیرها نیز یکی مشکلات پیش روی سوریه برای بازسازی مسیرهای ارتباطی است که موجب کندی روند بازسازی شده است.

طبق گفته وزیر حمل و نقل سوریه در ۲۰ روز اخیر بیش از ۶ کیلومتر از مسیرهای جاده ای این کشور بازسازی شده است.

توسعه خطوط ارتباطی با دیگر کشورها همچون ایران و عراق برنامه های بعدی وزارت حمل و نقل سوریه بعد از بازسازی مسیرهای ارتباطی داخلی است.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.