۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۰۶۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ دسته: انرژی
۰

وزیر انرژی روسیه در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز گفت: درحال حاضر لازم است کشورهای صادرکننده گاز با یکدیگر هماهنگی بیشتری داشته باشند چراکه در غیر اینصورت در بازار جهانی گاز بحران قیمتی پیش خواهد آمد. حرکت کشورهای تولیدکننده گاز به سمت تولید و عرضه گاز مایع و همچنین تحول بزرگ در بخش تولید گاز کشور آمریکا از دلایل اصلی افزایش عرضه و کاهش قیمت گاز در جهان محسوب می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد اجلاس کشورهای صادرکننده گاز که به اوپک گازی معروف است در روزهای اخیر با هدف بررسی پالش های پیش روی بازار گاز برگزار شده است.

در این نشست الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه ضمن هشدار به کشورهای صادرکننده گاز در مورد تحولات بازار گاز گفت: درحال حاضر لازم است کشورهای صادرکننده گاز با یکدیگر هماهنگی بیشتری داشته باشند چراکه در غیر اینصورت در بازار جهانی گاز بحران قیمتی پیش خواهد آمد.

به گفته وزیر انرژی روسیه در بازار نفت جهانی به دلیل عدم همکاری کشورهای صادرکننده، بحران قیمتی ایجاد شده و شرایط به سود کشورهای خریدار تغییر کرده است. نواک به کشورهای صادرکننده گاز هشدار داد با هماهنگی بیشتر، از پیش آمدن شرایط بازار نفت در بازار گاز جلوگیری نمایند.

طبق گفته وزیر اقتصاد روسیه در حال حاضر مازاد عرضه در بازار گاز جهانی وجود دارد و این مسئله بر قیمت گاز اثرگذار است.

در طول یک دهه گذشته قیمت گاز ۸۰ درصد کاهش یافته است و بازهم به دلیل فشار افزایش عرضه گاز توسط کشورهای تولیدکننده، امکان کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

حرکت کشورهای تولیدکننده گاز به سمت تولید و عرضه گاز مایع و همچنین تحول بزرگ در بخش تولید گاز کشور آمریکا از دلایل اصلی افزایش عرضه و کاهش قیمت گاز در جهان محسوب می شود.

وزیر انرژی روسیه همچنین گفت: در چنین شرایطی لازم است قراردادهای فروش گاز به شکل بلندمدت و با قیمت ثابت منعقد شود و در آن ها شرایطی برای تغییر قیمت فروش گاز متناسب با شرایط بازار جهانی در نظر گرفته نشود.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.