۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۸۹۱۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ دسته: حمل و نقل
۰

دولت هند قصد دارد در سال های آتی سهم شبکه ریلی از حمل و نقل کالا را افزایش دهد؛ بر اساس این طرح قرار است دست کم ۲۰ میلیون تن از انتقال کالا در کشور هند تا پیش از پایان سال آینده میلادی از بخش جاده ای به بخش ریلی منتقل گردد.

به گزارش مسیر اقتصاد در سال های اخیر دولت هند توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت های ارتباطی داشته و در این میان توسعه بخش ریلی از جایگاهی ویژه برخوردار بوده است.

یکی از برنامه های اصلی هند در این زمینه افزایش سهم حمل و نقل ریلی در ترانزیت کالا در این کشور است. در همین راستا شرکت راه آهن هند در تلاش است تا روش های مناسب برای افزایش سهم این بخش را طراحی و عملیاتی نماید.

ساخت ترمینال های اتوماتیک به منظور تسهیل فرآیند بارگیری و تخلیه بار از قطارها و در نتیجه تسریع در امور حمل و نقل کالا از طریق شبکه ریلی، یکی از راهکارهای شرکت راه آهن هند برای افزایش جذابیت بخش ریلی نزد مردم این کشور است.

به طور مثال در حال حاضر صنایع خودروسازی و واردکنندگان خودرو به منظور انتقال خودروهای نو به محل فروش کمتر از حمل و نقل ریلی استفاده می کنند به طوریکه سهم حمل و نقل ریلی از انتقال خودروهای نو کمتر از ۱۰ درصد است.

در همین راستا وزارت راه آهن کشور هند قصد دارد طرحی را به منظور توسعه و جذابیت بیشتر بخش ریلی آماده نماید و آن را به نخست وزیر این کشور ارائه دهد. بر اساس این طرح قرار است دست کم ۲۰ میلیون تن از انتقال کالا در کشور هند تا پیش از پایان سال آینده میلادی از بخش جاده ای به بخش ریلی منتقل گردد.

طبق برآوردهای انجام شده از سوی وزارت راه آهن کشور هند قرار است در سال آینده میلادی بیش از ۶۰ میلیون تن به میزان حمل و نقل کالا در شبکه ریلی کشور هند افزوده شود و میزان آن از ۱۱۰۴ میلیون تن فعلی به بیش از ۱۱۶۵ میلیون تن افزایش یابد.

انتقال وسایل نقلیه تولید شده در شبکه ریلی می تواند گامی بلند در راستای تحقق اهدف افزایش سهم شبکه ریلی از حمل و نقل کالا در کشور هند باشد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.